Smerter i lysken

FruMN

Betatt av forumet
Jeg har plutselig fått endel vondt i "trusekanten" mellom bena... har hatt det rundt to uker nå, er Ca 14 uker på vei. Er ikke veldig smertefullt, men er veldig irriterende og litt vondt. Flere som har det? Er det svangerakapet som gjør det, eller er det noe annet?

Hei!
Det kan hende du kjenner det fordi livmoren nå har nådd toppen av skambeinet, og da presser det litt på.
Det kan også være bekkenet ditt som krangler litt, så følg med det og nevn det for legen din om det blir vondere å gå.

(Husk folat! :) )

Hei!
Det kan hende du kjenner det fordi livmoren nå har nådd toppen av skambeinet, og da presser det litt på.
Det kan også være bekkenet ditt som krangler litt, så følg med det og nevn det for legen din om det blir vondere å gå.

(Husk folat! :) )
Jeg er så redd for at det er bekkenet, men da håper jeg det er som du skriver her!:) hadde ingen plager med bekkenet i forrige svangerskap, og har ingen problemer med å snu med/reise meg eller bevegeligheten generelt. Det hører vel også med dersom det skulle ha vært bekkenet?

Folat tar jeg, takk for påminnelsen :) det er jo så viktig :)

Jeg er så redd for at det er bekkenet, men da håper jeg det er som du skriver her!:) hadde ingen plager med bekkenet i forrige svangerskap, og har ingen problemer med å snu med/reise meg eller bevegeligheten generelt. Det hører vel også med dersom det skulle ha vært bekkenet?

Folat tar jeg, takk for påminnelsen :) det er jo så viktig :)

Nei, dessverre er det ikke sånn at man må ha vondt for de tingene, og det kan jo bli bedre/verre igjen.
Men nervene blir jo uansett mer følsomme, og det økte blodvolumet gjør jo at det blir litt mer hovent rundt omkring.
Hvis du har en ammepute e.l. kan det lønne seg å prøve å ligge med den mellom beina når du hviler/sover. :)

God bedring! :)

Var i lysken det startet forrige gang hos meg og det var bekkenløsning.

Begynte i lysken forrige uke (uke 13) denne gangen også og nå er det allerede skikkelig ille så sliter med å gå/stå etter kort tid. Kan bli krevende frem til desember. Gjør også vondt i skambeinet, men livmor er ovenfor der på meg nå.

Krysser fingrene for at du slipper! (Jeg fikk akupunktur hos fysioterapeut én gang i uken mot dette sist, og det hjalp veldig).

Var i lysken det startet forrige gang hos meg og det var bekkenløsning.

Begynte i lysken forrige uke (uke 13) denne gangen også og nå er det allerede skikkelig ille så sliter med å gå/stå etter kort tid. Kan bli krevende frem til desember. Gjør også vondt i skambeinet, men livmor er ovenfor der på meg nå.

Krysser fingrene for at du slipper! (Jeg fikk akupunktur hos fysioterapeut én gang i uken mot dette sist, og det hjalp veldig).

Uff, det høres utrolig vondt ut :( håper du finner noe som kan hjelpe/lindre på noen måte.
Jeg har vel egentlig ikke vondt i lyskene(det er vel bare foran på sidene?), men på sidene (akkurat der hvor trusa går) mellom beina.

ville tenkt at det er ligamentsmerter jeg, altså livmora som vokser og strekker seg, festene ligger i lyskeområdet

Back
Topp