Smerter i ledd

Sistemann

Forelsket i forumet
siste dagene våknet med smerter i alle fingerleddene. Flere som har der slik? Lurer på om det er relatert til graviditet, eller om det er noe annet som feiler meg...

siste dagene våknet med smerter i alle fingerleddene. Flere som har der slik? Lurer på om det er relatert til graviditet, eller om det er noe annet som feiler meg...
Det Har jeg og. Er bare væske i kroppen slik jeg har forstått det.. Er fingrene dine litt hoven?

Hvis du har litt veske i kroppen så kan jo det gi litt stive og ømme ledd. Jeg er ofte stiv og øm i fingrene på morgenen, og har stort sett tenkt at det er pgs litt hevelser og veske i kroppen. Kanskje greit å nevne det neste gang du skal på kontroll?

Hadde mye av det på slutten - regnet med det var vann - helt borte nå etter fødsel :)

Ja, smerte i alle fingrer og håndledd. Verst på natta og på morgenen, så blir det bedre utover dagen. Er ikke så veldig hoven heller. Har snakket med jordmor om det og hun sier det er vanlig og vil gå over etter fødselen.

Høres veldig kjent ut det med smerter i fingrene. I tillegg har jeg også vondt i knærne om morgenen når jeg strekker ut benao_O. Går mot slutten av graviditeten nå, så regner med at dette forsvinner;).

Kjenner meg igjen ja! Carpal tunnel syndrom. Håper virkelig det forsvinner etter fødsel! Jeg sover med skinner på begge hendene, det hjelper litt. Men våkner med smerter hver natt og morgen.
Alt et svangerskap fører med seg! :-P

Sniker fra september ;) jeg hadde også carpal tunnel syndrom og gikk med skinne døgnet rundt. Ingen følelse i de tre midterste fingrene. Det forsvant så å så helt et par dager etter fødselen :)

Jeg trodde carpal tunnel gikk på nervene ikke hevelser og vann i kroppen. Armen kan feks dovne bort eller fingre og for de fleste går det over etter fødsel, men noen må faktisk operere i etterkant.

Smerter i ledd er normalt pga hormoner. Det er samme årsak som gir bekkenløsning. Hevelser pga ødem kan og gjøre vondt, men da går det på mer enn bare ledd.

Håper det var oppklarende.

Oii jeg trodde det var fordi jeg går mye med krykker og belaster da fingrene:p får det også om morgenen så går det bort utover dagen. Da har jeg en forklaring på det:facepalm:

Jeg trodde carpal tunnel gikk på nervene ikke hevelser og vann i kroppen. Armen kan feks dovne bort eller fingre og for de fleste går det over etter fødsel, men noen må faktisk operere i etterkant.

Smerter i ledd er normalt pga hormoner. Det er samme årsak som gir bekkenløsning. Hevelser pga ødem kan og gjøre vondt, men da går det på mer enn bare ledd.

Håper det var oppklarende.

Nesten enig med du. Carpal tunnel kan komme av hevelse ved ringbåndet rundt håndleddet, som så klemmer på nervene. Dette gjør fingrene numne, avhengig av hvilken nerve som blir klemt. Man kan også ha hevelse oppe ved albuen som igjen kan føre til numne fingre. Ved å bruke skinne får du en så nøytral vinkel som mulig i håndleddet slik at passasjen blir størst mulig. :)

Har også vondt i leddene i fingrene nå, og er ofte hoven om natta, så jeg har tenkt at det er det som gjør det.

Sliter selv med symptomer på carpal tunnel syndrom, men siden det er relativt vanlig i svangerskapet gjør jeg heller ikke noe, satser på at det blir bedre etter fødsel :)

Nesten enig med du. Carpal tunnel kan komme av hevelse ved ringbåndet rundt håndleddet, som så klemmer på nervene. Dette gjør fingrene numne, avhengig av hvilken nerve som blir klemt. Man kan også ha hevelse oppe ved albuen som igjen kan føre til numne fingre. Ved å bruke skinne får du en så nøytral vinkel som mulig i håndleddet slik at passasjen blir størst mulig. :)

Har også vondt i leddene i fingrene nå, og er ofte hoven om natta, så jeg har tenkt at det er det som gjør det.
Ah. Takk. Der lærte jeg litt mer :)

Hadde det tidligere i svangerskapet, verket så mye så tårene trillet i perioder, fikk beskjed det var svangerskap relatert! Man blir litt bekymret

Back
Topp