Smerter i korsryggen

februar92

Andre møte med forumet
Hei! Håper det er greit jeg skriver her.

Jeg er 4+2. Har de siste dagene hatt smerter i korsryggen. Det begynte vel på fredag, har blitt gradvis verre, og i dag er det veldig veldig vondt. Det er vondt uansett hvilken stilling jeg står/går/ligger i.

Jeg har tidligere hatt en vellykket graviditet, en MA og en SA. Da jeg hadde SA opplevde jeg også smerter som nå, men kan ikke huske at de var så intense. Jeg er redd dette også ender med en SA, og "ser etter" blødning hver gang jeg er på do.

Har dere opplevd smerter i korsryggen så tidlig? Har det vært tegn på SA for dere også, eller har det gått bra?

Symptom før positiv test hos meg denne gangen var smerter i korsryggen. Har mye smerter hver dag fortsatt og er 6+5 nå. Hadde ikke noe forrige svangerskap, men begynner nå å merke at det stråler ned mot bekkenet allerede :bored: spesielt vondt er det når jeg sitter/ligger, vansker med å snu meg i senga om natta :p håper ikke det ender i SA, men smerter i korsrygg er jo et vanlig symptom ved graviditet så :shy:

Symptom før positiv test hos meg denne gangen var smerter i korsryggen. Har mye smerter hver dag fortsatt og er 6+5 nå. Hadde ikke noe forrige svangerskap, men begynner nå å merke at det stråler ned mot bekkenet allerede :bored: spesielt vondt er det når jeg sitter/ligger, vansker med å snu meg i senga om natta :p håper ikke det ender i SA, men smerter i korsrygg er jo et vanlig symptom ved graviditet så :shy:

Takk for svar! Huff, håper smertene går over for deg snart! Og her er jeg på dag 3 med vondt, føltes litt feil å klage over det nå :shy: Er bare så vanskelig å tenke at det kan gå bra, men nesten litt godt å høre (med beste mening) at du som har kommet så langt har samme symptom. <3

Samme her! Kjenner allerede at jeg har litt pingvin-walken inne. Det er ikke direkte smerter enda, men en sånn «betent» følelse. Det ska nok bli. :bored::p

Jeg har også vondt i korsryggen (og bekken), men har hørt at det er veldig vanlig under graviditet pga. hormoner osv. :)

Første gang jeg var gravid (i 2019) hadde jeg veldig vondt i korsryggen fra et par dager før positiv test til kanskje en uke etter positiv test :) Smerten økte på fra det jeg trodde var menssmerter til så vondt at jeg såvidt greide å bøye meg ned for å ta på sko. Så avtok det heldigvis ganske greit. Håper det er «positiv» smerte for din del også!

Første gang jeg var gravid (i 2019) hadde jeg veldig vondt i korsryggen fra et par dager før positiv test til kanskje en uke etter positiv test :) Smerten økte på fra det jeg trodde var menssmerter til så vondt at jeg såvidt greide å bøye meg ned for å ta på sko. Så avtok det heldigvis ganske greit. Håper det er «positiv» smerte for din del også!

Så godt å høre at det gikk fint tross alt, og at det gikk over etterhvert! Nå i kveld har smertene roet seg litt her, men tidligere visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Kjenner det er vanskelig å tro at det kan gå bra, men veldig godt å lese dere andres erfaringer:shy:

Det er akkurat sånn jeg har hatt det også. Er 5 dager siden positiv test, tok en ny idag og streken er fortsatt ikke kjempe sterk. Derfor ble jeg så redd når jeg har alle disse «symptomene». Håper det er starten på noe godt for oss!
Så godt å høre at det gikk fint tross alt, og at det gikk over etterhvert! Nå i kveld har smertene roet seg litt her, men tidligere visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Kjenner det er vanskelig å tro at det kan gå bra, men veldig godt å lese dere andres erfaringer:shy:

Det er akkurat sånn jeg har hatt det også. Er 5 dager siden positiv test, tok en ny idag og streken er fortsatt ikke kjempe sterk. Derfor ble jeg så redd når jeg har alle disse «symptomene». Håper det er starten på noe godt for oss!

Åh håper virkelig det! Godt å vite at man ikke er alene om disse tankene, selvom det ikke er noe jeg unner noen Det er virkelig vanskelig å tenke på andre ting kjenner jeg.

Back
Topp