Smerter i korsryggen

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Det verker i korsryggen og det kjennes ut som en låsning i venstre rumpeball.

Hva bør jeg velge av fysio eller massage?

Synes jeg kan huske dette fra sist, men gjorde ikke noe med det.
 
Enig med de andre, kiropraktor.
Retter meg selv til muligens manuell teraput?
 
Enig med de andre, kiropraktor.
Retter meg selv til muligens manuell teraput?
Ville muligens prøvd kiropraktor først og hørt om det er kun en låsning eller begynnende bekkenløsning også. Dersom det er bekkenløsning ville jeg tatt det videre til manuellterapeut (kan få dekt det i svangerskap feks mens kiro koster en del)
 
Hmmm få sjekke litt i morgen.
 
Shit shit shit det gjør vondt. Da jeg våknet i morges trodde jeg jeg skulle dø...

Det verker konstant, vurderer nesten er Paracet.
 
Jeg var hos fysio tidligere denne uka og skal i morgen igjen.
Det viser seg st bekkenet utvider seg, og da klemmer den på noen nerver som igjen gjør at jeg får en del væske i område. Jeg er ganske hoven..

Har fått noen øvelser, også skulle hun strekke mer på fredag. Dette får å hindre at det ikke stivner...

Det gjør virkelig vondt, spesielt når jeg ligger i senga :(
 
Jeg går til kiropraktor nå, ble først sendt til fysio, men hun sendte meg rett videre til en kiropraktor. Jeg har låsning i bekken og bekkenet er litt vridd innover, og får skikkelig smerter når jeg gjør noe. Bør jo ikke være det samme med deg da, men hørtes slik ut som du beskriver. Får også "knivstikk" lignende smerter i rompebolla etter jeg har støvsuget eller gjort noe fysisk. Var til første behandling i går, så i morgen skal jeg først til fysio som skal vise meg øvelser( henne skal jeg gå fast til frem til jeg er mye bedre i bekkenet) så skal jeg til kriropeaktor igjen i morgen og for å "låse" det opp litt mere. Regner med siste eller nest siste behandling hos kiro så tar fysio over igjen :)
 
Det verker i korsryggen og det kjennes ut som en låsning i venstre rumpeball.

Hva bør jeg velge av fysio eller massage?

Synes jeg kan huske dette fra sist, men gjorde ikke noe med det.
Hadde låsning på høyre del av bekkenet i starten av svangerskapet og fikk veldig god hjelp hos kiropraktor. Kjentes ut som "smilehullet" i korsryggen gikk i lås. Vanskelig å forklare, men første gang jeg fikk det tok jeg det ikke alvorlig nok og endte opp med at isjiasnerven kom i klem av musklene som prøvde å kompensere for vondtet. Hele høyre fot var ubrukelig frem til kiropraktor kom på banen. Trengte en behandling for å bli smertefri og fire behandlinger til for å bli helt fin. Skal inn igjen for "oppfriskning" i neste uke siden jeg kjenner at noe brygger baki der, men nå har jeg ikke vært der siden første uka i januar :)
Som sagt så funka kiropraktor bra for meg, men det kan sikkert hjelpe hos fysio også :) naprapat og osteopat har jeg ingen erfaring med..
 
Back
Topp