smerter i korsryggen.

Istid

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Marshmallows2021
jeg jobber full stilling med mye gåing og ståing og etter ca 2 - 3 timer inn i arbeidsdagen får jeg så vondt i korsryggen og det varer resten av dagen. Uff, vet ikke om jeg skal sykemelde meg eller ikke. Syntes det er litt tidlig enda...Flere som sliter med smerter i korsryggen eller på jobben for tiden?

Du kan jo kanskje prøve å sykemelde deg delvis i starten, og sjekke om det hjelper på? Er ingen skam å bli sykemeldt, man må tross alt tenke på sin egen helse :-)

jeg var sykemeldt siste 3 mnd forrige svangerskap, pga bekkenløsning. Jobber i klesbutikk.

Ja, det er sant :) Jeg var også sykemeldt de tre siste mnd sist gang. Kanskje jeg får bestille meg en lege time..

Jeg har samme plagen, men det er ikke aktuelt med sykemelding for meg. Jeg tenker  - enn så lenge - at så lenge det er mulig å holde seg på beina, skal jeg alltids overleve litt halting og stråling i.l.a. arbeidsdagen. Kommer selvfølgelig an på type jobb man har også. 

Jeg har slitt endel med smerter i korsryggen...Å støvsuge er døden for ryggen feks..Og jeg har en jobb som er aktiv og tung. Jeg har fått svangerskapspenger 40%, så nå jobber jeg bare 60..Det har hjulpet mye! Men, heldigvis..Hvis jeg har vondt så er det heldigvis helt borte etter noen timer med hvile..Så jeg får jo pauser mellom vondtene:)

Jeg har slitt med det samme. 1.gangsgravid jeg da.

Har smerter i skambeinet og i korsryggen. Jobber i barnehage og så ingen annen grunn enn å gå til legen for å høre om dette var bekkenløsning eller ikke. Fikk bekreftet bekkenløsning.

Jeg har ikke lyst til å sykmelde meg, men snakket med lederen på jobb om muligheten for litt tilrettelegging i arbeidet. Ble enige om lite løftning og kortere dager.
Kjempe fornøyd, og håper at jeg skal klare å jobbe til i juni :)

Husk også at du må tenke på deg selv, din helse og det lille vidunderert du bærer på :)
...jeg har lett for å tenke på at de på jobb blir litt hjelpesløse om jeg ikke kommer, men jeg har faktisk viktigere ting å tenke på

Lykke til videre <3

Back
Topp