Smerter i korsrygg/bekken og lyske

Sommerstjerne

Glad i forumet
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Etter flere timer sittende på kontorstol i dag fikk jeg ganske akutt smerter i korsryggen, og litt utover mot venstre side av ryggen. Etter en liten stund fikk jeg også sterke smerter i venstre lyske/nedre del av magen. Ble veldig brått veldig vondt, og jeg måtte stoppe bilen da jeg ikke klarte å kjøre. Fikk dratt hjem og lagt meg, og det ble gradvis bedre. Nå flere timer senere har jeg samme smertene, men bare mye svakere.

Noen som har borti lignende? Kjennes ut som en blanding av ryggsmerter, bekkensmerter og kraftige ligamentamerter. Men merket ingen forverring ved gange i forhold til å sitte.

Har ikke fått det akutt slik som deg, men går rundt og har ubehag i både korsrygg og lyske nesten hele tiden. Kjenner det enda mer når jeg går.

Nå etter noe dager mistenker jeg at det kan være bekkenleddsmerter. Har ikke vært like ille som det var på fredag, heldigvis! Men føler meg litt øm på venstre siden av korsryggen, og noen ganger rundt og frem mot lysken. Har sovet med dyne mellom beina, og må nok hente frem bbhugme fra loftet. Har også følt at å gå tur har vært lindrende. Så må prøve å fortsette med det fremover ☺️

Hadde absolutt ingen tegn til smerter i bekken sist svangerskap, så dette er i såfall helt nytt!

Tar gjerne i mot tips dersom andre har erfaringer!

Fikk noe jeg vil si lignet symfyseløsning idag, varte en times tid med enkelte bevegelser. Var sjokkert, trodde ikke det gikk så tidlig. Fikk det i begynnelsen av 3 trimester sist.

Back
Topp