Smerter i halebeinet

ZebraTiger

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Startet med smerter i venstre hofte når jeg gikk litt lengre tur/raskt tempo. Spurte legen om det var mulig å få bekkenløsning såpass tidlig i svangerskapet (da 9+5) og det var vist ganske utelukket, hun mente det ville bli smerter i ryggen først og deretter bekkenløsning fra uke 20 og utover.
Nå (10+1) er hofta bedre, kjenner det ikke så mye lengre, men virker som at smerten har forplanta seg nedover i halebeinet. Er helt sinnsykt vondt å gå lengre, og å sitte på noe som ikke er helt mykt er uaktuelt.

Flere som har det sånn? Eller er det bare meg?o_O

Du kan få bekkenløsning tidlig iallefall. Jeg fikk det veldig tidlig med førstemann, før uke 12. Denne gangen har jeg startet ballet med isjias, stråler fra sidene i korsryggen og ned i rumpe og lår.
Litt usikker på det du har, kanskje bekkenlåsning? Ikke noe gøy å gå sånn iallefall. :yuck:

Jeg får smerte i det området hvis jeg ligger lenge på noe hardt eller går raskt. 10+3 idag og er ikke så ille, så har ikke nevnt det for legen.

Bekkenløsning er hormonstyrt å man kan derfor få det tidlig. Jeg har vært plaget siden uke 8 i de 3 siste svangerskapene. Blir værre om jeg sitter på harde underlag, sitter med venstre fot over høyre fot. Om jeg står i fremoverbøyd stilling, som å støvsuge , gjøre noe i lav arbeidshøyde med rette ben og bøyd rygg. Blandt annet..

Med første fikk jeg det uke 14 ca, denne gang begynte jeg å merke det i uke 7, er uke 12 nå å vært 100% sykemeldt i uke allerede pga det [emoji28] så du kan få det tidligere enn uke 20 [emoji4]

Jeg vil nå si det høres ut som bekkenløsning jeg da? Merkelig legen din kan påstå noe slikt? Mange får det tidlig, dessverre:(

Hei. Sniker fra Oktober.

Dette vil jeg si er bare tull fra legens side, det hun forteller deg er nok det som er vanlig for mange ja.

Men som noen over her skriver så er bekkenløsning hormonstyrt og alle får det. Men det er enkelte som blir mer plaget med symptomer på det enn andre.

Selv har jeg vært plaget siden uke 8 og det er ingen tvil om at det er det, har også blitt advart av kiropraktor tidligere at jeg hadde stor risiko for å få tidlige plager da jeg har hypermobile ledd og ustabilt bekken fra før.

Det høres ut som det er bekkenløsning du er plaget med ja.

Ofte kan det være en kombinasjon av bekkenløsning og låsning. Man kan forebygge endel via kiropraktor og/eller fysioterapi. I tillegg kan man bruke bekkenbelte når plagene er der, det hjelper på å støtte opp bekkenet, minsker smerte og gjør det lettere å bevege seg. Det kan også være viktig å passe å at man ikke krysser beina, hvordan man går inn og ut av bilen, sengen etc for å forebygge.

Lykke til:-)

Takk for svar folkens! Da er det sikkert det. Glemte å nevne at jeg har mild skoliose, så kan se for meg at det blir litt ekstra plager med rygg og hofter pga det:shifty:

Back
Topp