Smerter i høyre side og korsrygg om natten

R.T.

Forelsket i forumet
Noen andre som er plaget med det? Det begynner sånn i tre tiden hver natt ( tre netter på rad nå) og kl fem er det så gale at jeg ikke klarer å ligge lenger og må stå opp... Er oppover langs høyre side og høyre side av korsrygg. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive smerten, ikke stikkende, men konstant smerte kanskje som om noe blir veldig klemt?
 
Har desverre ikke noe kunskap om hva det kan være, men d hørtes ikke godt ut.. tror jeg ville kontakta lege eller jordmor å hørt med dem hva d kan være, sikkert ikke noe farlig, men kanskje dem har råd til hva du kan gjøre, slitsomt å få så dårlig søvn :(
 
Smerter i høyre side er et varseltegn fikk jeg beskjed om. Du burde rett til legen.
 
Har bare hatt det om natten frem til nå. Men nå fikk jeg det nettopp og... Men går det an å bare ha rier på ene siden? Har litt vondt hele tiden nå, også plutselig gjør det kjempe vondt i litt under fem minutt...
 


R.T. skrev:
Har bare hatt det om natten frem til nå. Men nå fikk jeg det nettopp og... Men går det an å bare ha rier på ene siden? Har litt vondt hele tiden nå, også plutselig gjør det kjempe vondt i litt under fem minutt...



Det er bare å ringe føden, de kan nok svare best på spørsmålet ditt. Tipper du får beskjed om å komme inn til underøkelse ihvertfall. Best å være på den sikre siden og det finnes ingen dumme spørsmål!
 
Vakthavende jordmor sa hun tvilte på det hadde noe med svangerskapet å gjøre, så jeg må kontakte legevakten og det blir for gale til å gå hjemme med. Det kunne evt være gangsperr i båndene som holder livmor på plass, men høres ikke ut som det kan gjøre akutt vondt liksom...
 
Nei akutt vondt høres merkelig ut. Trur det er viktig å høre på kroppen og finne ut hva det er. Er ikke noe kjekt å være stressa og bekymret som gravid. Tar du deg en tur på legevakta?
 
Var innom, men var stappfullt på legevakten. Ikke bra å sitte der i et lite rom med masse syke mennesker heller, så ser det an i morgen... Men tviler på jeg får sove i natt pga smerter..
 
Krysser fingrene for deg og håper at det ikke er noe alvorlig! Forsøke å slappe av! Vet det ikke er lett, men tenk på at du får vite i morgen. Hvis du ikke orker kø og har litt penger å bruke så er privatklinikk vel verd turen.
 
Håper du har fått funnet ut av det i dag,og at du får en god natts søvn i natt.Hørtes ikke godt ut....
 
Kjørte på legevakten i dag tidlig. Tok masse blodprøver+ urinprøve. Var blod i urin som kan tyde på nyrestein... Men kunne også være lever, forstoppelse, lungene eller rett og slett babyen som trykker alle organene opp mot diafragma. Ble videresendt til ultralyd av organer og gikk bort dit, men de hadde ingen leger der i dag. De ringte meg for noen timer siden og sa jeg kunne komme inn på mandag kl 10. Fikk også beskjed fra legen på legevakten at jeg må legges inn om jeg får skikkelig akutt sterke smerter igjen som jeg hadde 2 ganger i går. Funker litt med paracet og varmeflaske, så får holde ut :)
 
Så skummelt! virkelig bra du kom deg inn i dag. Flink jente som hørte på kroppen og forstod at det ikke var som det burde. Holde ut det du klarer. Men blir det uutholdelig så må du ikke være redd for å ringe etter ambulansen/113. Det er derfor vi har dem vet du. :) Satse på at det ikke er noe alvorlig på mandag, og at de finner utav det. 
 
Det var forstørret nyrebekken, men smertene forsvant sammen med babyen, så var nok hun som lå og presset slik at nyrebekkenet ikke ble tømt for urin og dermed ble større... Utrolig vondt!
 
Back
Topp