Smerter i høyre rumpeball og ned til kneet

TMA84

Forelsket i forumet
Har nå i ca to uker hatt smerter i høyre rumpeball.
Har ikke brydd meg så mye for slik jeg husker fra sist gang så hører det med litt ondter i en graviditet.
Men nå gjør det til tider skikkelig vondt. Av og til som en kniv som stikker.
Er 23uker nå.

Noen fler som har det samme?

Har nå i ca to uker hatt smerter i høyre rumpeball.
Har ikke brydd meg så mye for slik jeg husker fra sist gang så hører det med litt ondter i en graviditet.
Men nå gjør det til tider skikkelig vondt. Av og til som en kniv som stikker.
Er 23uker nå.

Noen fler som har det samme?

Har vondt jeg også, men i begge. Føles ut som om man har ramlet på glatt isen. Men legen regnet med dette var bekkenløsning.

Har vondt jeg også, men i begge. Føles ut som om man har ramlet på glatt isen. Men legen regnet med dette var bekkenløsning.

Kjedelig. Er virkelig ikke noensom trengs oppå alt annet.
Men men bare 17 uker igjen :-)

Er kanskje bekkenet ditt. Ta ein tur til legen din for å høyre om kva han/ho trur.

Eg fekk henvisning til fysio når eg snakka om bekkenløsning, så skal til første time neste veke.

Vil heller forebygge slik at eg kan fungere seinare og etter svangerskapet.

Dette høres velkjent ut, hadde det både i forrige svangerskap og i dette. Det kan være falsk isjas, om det er smerter som stråler nedover fra hoften/ryggen/rumpa og ned i benet- en side eller begge Da er det en nerve som er i klem / muskelfester som er strammet/anspent som følge av f.eks bekkenlåsning, og kiropraktor er tingen. Og behandling hjelper virkelig:)

Har hatt det sånn den siste uka jeg også, skikkelig vondt å gå. Vondt fra rompa og litt nedover låret på høyre side. Skal til legen til mandag, så jeg får spørre hva det er og hva jeg kan gjøre

Slik hadde jeg det også. Ringte og fikk time hos manuellterapeut, og han fant ut at det var bekkenet. Har fått behandling 2 ganger nå, og er så og si smertefri! Er så glad det kan behandles selv om man er gravid!

Anbefaler deg å ta kontakt med en manuellterapeut. Du trenger ikke henvisning fra lege, og det er gratis om du får diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" :)

Jeg tror det er bekkenløsning..

Back
Topp