Smerter i fingrene

Banana84

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Ja jeg har kanskje stilt en del spørsmål i det siste, men jeg er førstegangsfødende og aner jo i grunn ikke hva jeg holder på med her! Hehe... ;)

Tingen er at jeg mulig har klart å utvikle svangerskapsforgiftning, og med det følger en del symptomer. Men det jeg undrer meg mest over er smertene i fingrene som blir verre og verre.
Som mange andre har jeg en del vann i kroppen, og ringer og klokke er bare å glemme. Så i begynnelsen var fingrene mine stive, som en typisk hevelse. Men det har utvikla seg til å bli direkte smerter i benet på en måte, så det sitter altså ikke i leddene. Der igjen også har klipekrafta blitt dårligere og jeg klarer ikke lenger åpne eks en ny flaske bris som er segla igjen. Skulle også løfte ei lita skål her i sted, men måtte bare sette den ned igjen.

Er det noen andre her som har opplevd noe liknende, kanskje både i forbindelse med SF og ikke? Tenkte jeg ville høre litt med dere jenter før jeg tar det med legen :)

Hei. Jeg er førstegangs så er ikke noe ekspert på området. Men sliter også med stive og vonde fingre. Spesielt om natta, morgenen. Klarer så vidt å bøye fingrene, også myker de seg litt opp etterhvert. Har en del vann i kroppen, og også vondt under beina. Så lenge urinprøver og blodtrykk er bra, så er det ingen fare for svangerskaps forgiftning. Sånn jeg har forstått det. Er hos jordmor en gang i uka, er i uke 38 nå.

Det kan godt være karpal tunnel syndrom, jeg har fått det og sliter med følelsesløse/sovende fingre.. Heldigvis går det over etterhvert, og jeg gleder meg som et barn til det skjer :p

Jeg fikk karpal tunnel syndrom i tomlene med førstemann og kunne blant annet ikke strikke på flere måneder. Men det gikk fint over etter fødsel og har sluppet unna nå.

Jeg husker det som ganske smertefullt på slutten, spesielt pga økt vannmengde. Jeg hadde ikke sf, så det må ikke være relatert.

Det kan godt være karpal tunnel syndrom, jeg har fått det og sliter med følelsesløse/sovende fingre.. Heldigvis går det over etterhvert, og jeg gleder meg som et barn til det skjer :p

Ja her ser det ut som det kan være noe...! Skal virkelig ta opp detta med legen, takk for hjelpen :)
Er da ikke måter på hvor mye en må slite med som gravid, ingen som fortalte meg om det her under seksual undervisningen på skolen ;) hehe...

Ja her ser det ut som det kan være noe...! Skal virkelig ta opp detta med legen, takk for hjelpen :)
Er da ikke måter på hvor mye en må slite med som gravid, ingen som fortalte meg om det her under seksual undervisningen på skolen ;) hehe...

Gjør det, så får de sett på det ;) Er desverre ikke så mye å gjøre med det da, men det skal som sagt forsvinne etterhvert som vannet begynner å gå ut av kroppen :) Hehe nei sant ? Aldri hørt om disse merkelige plagene mine, så der har de feila litt gitt :rolleyes:

Slik har jeg det også. Ganske så ubehagelig :-/

Huff, ja det er ikke noe behagelig.. Jeg verker mye i tillegg og må sove med skinner om nettene for å holde håndleddene i ro, og det å åpne ting eller måtte knipe sammen fingrene funker dårlig :( Men heldigvis er det ikke lenge igjen, og plagene går firhåpentligvis raskt over :)

Jeg er nummen i fingrene og har smerter i armene på natta. Har hatt litt vann i kroppen i det siste. Det hjelper meg hvis mannen masserer litt armene for vi legger oss, føler i hvert fall at det hjelper :dead:

Jeg hadde det sånn uten å ha SF, og for meg hjalp det (litt) å drikke mer vann, å røre på meg (det bekkenet og blodtrykket tillot), og å ta mer magnesium.

Håper det går over for deg etter fødselen, og at du slipper å bli mer plaget!! <3

Jeg er nummen i fingrene og har smerter i armene på natta. Har hatt litt vann i kroppen i det siste. Det hjelper meg hvis mannen masserer litt armene for vi legger oss, føler i hvert fall at det hjelper :dead:
Har det akkurat på samme måte, sååå slitsomt. Godt at det ikke er lenge til fødsel.

Huff ja det er forferdelig å føle seg om en 80 åring i fingrene, og ikke minst ser ikke anklene mine bedre ut heller - to svære paller med vann. Ikke rart jeg nesten har gått opp 2 str i sko! :o
Forsøker å drikke så mye jeg klarer, men utfordringen blir jo da igjen flere doturer på natt. Og med et bekken som hater alt jeg gjør er det et slit å reise seg fra senga- Så alt i alt en vond sirkel jeg virkelig håper å komme ut av snart! :p

Back
Topp