Smerter i ene benet

TFB

Blir kjent med forumet
Junibollene 2023
Får av og til smerter om skyter nedover ene benet. Stort sett kun i låret, og alltid kun det samme benet. Gjerne hvis jeg har stått en stund (står generelt ikke så mye lenger da).
Noen andre som har opplevd lignende? Evt. vet hva som er årsaken?

Høres ut som isjias, og det er ikke uvanlig i 3. trimester. Har hørt det finnes øvelser for å forebygge plagene.

Har det sånn selv, spesielt etter å ha stått mye og evt bært tungt i tillegg. Værst på slutten av dagen.
Jm sa at det var normalt på denne tiden, og at jeg bare måtte prøve å avlaste mest mulig og hvile når jeg kunne.‍♀️☺️

Er det baklåret du kjenner det i? Det kan være flere ting, men mest sannsynlig kan det være refererte smerter fra et av bekkenleddene. Det kan også være en liten avklemning av isjias-nerven. Piriformis-syndrom er vanlig hos gravide og gir en sånn avklemning. Det er veldig god prognose på disse tingene og blir nok bra igjen etter fødsel. Ved piriformis-syndrom kan du prøve å tøye litt rolig på setemusklen på den siden ved å sitte og legge foten på motsatt kne, med rett rygg og lene deg litt fremover til det tøyer. Hilsen fysio :)

Er det baklåret du kjenner det i? Det kan være flere ting, men mest sannsynlig kan det være refererte smerter fra et av bekkenleddene. Det kan også være en liten avklemning av isjias-nerven. Piriformis-syndrom er vanlig hos gravide og gir en sånn avklemning. Det er veldig god prognose på disse tingene og blir nok bra igjen etter fødsel. Ved piriformis-syndrom kan du prøve å tøye litt rolig på setemusklen på den siden ved å sitte og legge foten på motsatt kne, med rett rygg og lene deg litt fremover til det tøyer. Hilsen fysio :)
Er mest på baksiden eller insiden av låret. Men av og til også nedover bak kneet mot leggen.
Takk for tips.

Hadde sånn forje SV. Etter jeg hadde jobba, også satt meg ned, da var det akkurat som du forklarte, på det verste ga beinet etter på en måte

Back
Topp