Smerter i eggstokk etter fødsel

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Har i dag veeeldig vondt i eggstokken på venstre side. Lille E er 6 dager gammel..
Er ganske så vondt, ligger med Varmeflaske på, og har tatt en paracet i håp om at det lindrer...

Uansett.. Flere som har hatt noe sånt? Går det fort over i så fall??

Kan det være sammentrekninger?
Hadde noe lignende etter 4 dager sist fødsel.

Alt skal tilbake til normalen nå, og det kan gjøre ganske vondt når ting trekker seg sammen/tilbake, og ammingen gjør det ofte verre, siden det trigger sammentrekningene. (Og det er jo en god ting selv om det er ubehagelig.)
Det går over etterhvert! :)

Det er ikke en form for etterrier? Auau, men går over.

Kan det være sammentrekninger?
Hadde noe lignende etter 4 dager sist fødsel.
Alt skal tilbake til normalen nå, og det kan gjøre ganske vondt når ting trekker seg sammen/tilbake, og ammingen gjør det ofte verre, siden det trigger sammentrekningene. (Og det er jo en god ting selv om det er ubehagelig.)
Det går over etterhvert! :)
Kan vel være en form for det, var bare.. Ikke i sammenheng med etterriene. Ikke ammet jeg akkurat nå heller.. [emoji85]

Det er ikke en form for etterrier? Auau, men går over.
Mulig, men har jo hatt andre etterrier som har satt seg over hele livmorområdet. Var bare så skarp smerte på én side..

Det var sånnsett merkeligere. Fortsetter det får du vurdere å høre med legen? Helsestasjonen skal vel snart ta kontakt evt?

Det var sånnsett merkeligere. Fortsetter det får du vurdere å høre med legen? Helsestasjonen skal vel snart ta kontakt evt?
Ja, hvis det fortsetter sånn får jeg heller høre med legen.. Skulle bare prøve her først.
Tror paraceten endelig klarte døyve det litt nå i alle fall. :)

Jeg hadde smerter på venstre side ca 4-5 dager etter fødsel. Tenkte at det var livmoren som kom til et "ømt punkt", lå i klem med tarmer ol. Hadde det faktisk da jeg var en 4-5 mnd på veg også og tenkte det samme. Men vet jo ikke om det stemmer..

Den ene eggstokken min flyttet seg etter første graviditet, og kan være vondt når jeg beveger meg. Måtte på ultralyd for å se det. Høres ikke helt ut som det du beskriver, men hvis det fortsetter å gjøre vondt og du ikke finner ut av det kan du kanskje sjekke om det er noe sånt?

Back
Topp