Smerter i bryst ved amming og utnom

Mzsugar

Betatt av forumet
Hei
At bare lure på ka dere trur.
Har en gutt p0 5 uker. Har riktig sugeteknikk og alt. Men fikk sår brystvorte på vside på grunn av hyppige måltider. Så bynte å pumpe på ene bryste å die some vanlig på andre for å hele såret fortere. Etter ei uke så er det fortsatt ikke bedre. Dro te legen og fikk vit det var trøsk. Bynt så vidt med behandling i går.
I dag. Det bryste med sår brystvort gjør utrolig vondt. Ømm og vondt bare æ røre på mæ. Ikke nå klumper som æ kan merk. Har lest bør tømm brystet så prøver å la han die på den også mn når han tar tak gjør det vondt i begge. Kjennes ut som strøm/stråling. Utrolig vondt. Mn den smerten tar av etter noen min på høyre bryst mn fortsetter under hele måltidet på andre bryste.også når æ leker melk fra det vonde bryste så e det de samme smertan. Kjenne det helt bak i ryggen.
Hjelp tips plz desperat her. Varmt omslag gjør det nesten verre. Burde jeg slutte å pumpe å bare lide meg gjennom amming eller?
Takk for svar på forhånd
Ps. Beklager dialekt og slang alså..men klare ikke å tenk onkli med så my smerta.

Det kan være trøsken som gir smertene. Du får rett behandling? Canesten til deg og mycostatin uten sukker til ungen?

Det kan og være bakteriell brystbetennelse. Da bør du tømme brystet hyppig og få medisiner om det ikke hjelper.

Ammehjelpen har endel info om både trøske og brystbetennelse, du kan jo se hva du kjenner deg igjen i?

Sopp på brystet kan gi strålende smerter i brystet. Beskrives som glødende ståltråder. Bare fortsett med behandlingen. God bedring!

Det kan være trøsken som gir smertene. Du får rett behandling? Canesten til deg og mycostatin uten sukker til ungen?

Det kan og være bakteriell brystbetennelse. Da bør du tømme brystet hyppig og få medisiner om det ikke hjelper.

Ammehjelpen har endel info om både trøske og brystbetennelse, du kan jo se hva du kjenner deg igjen i?
Ja canesten til meg og mycostatin uten sukker til gutten.
Er det normalt at de skriker så fælt når de får myco? Min skriker skikkelig.
Har ammet en del i natt og det er litt bedre,men nå kjenner jeg klumper
Men når man amme hyppig vil ikke det øke produksjonen og gjør det verre?

Sopp på brystet kan gi strålende smerter i brystet. Beskrives som glødende ståltråder. Bare fortsett med behandlingen. God bedring!
Takk takk

Ja canesten til meg og mycostatin uten sukker til gutten.
Er det normalt at de skriker så fælt når de får myco? Min skriker skikkelig.
Har ammet en del i natt og det er litt bedre,men nå kjenner jeg klumper
Men når man amme hyppig vil ikke det øke produksjonen og gjør det verre?

Hm, vi hr enda ikke hatt sopp her, men vet at trøske i seg selv er ubehagelig :/ Men ville hørt med helsestasjonen i morgen, de kan eventuelt kontakte NKA om de ikke vet selv!

Produksjonen kan man regulere ned senere, det viktige er å få tømt hyppig om det er en brystbetennelse :)

Masse god bedring, håper det går bedre snart!

Hm, vi hr enda ikke hatt sopp her, men vet at trøske i seg selv er ubehagelig :/ Men ville hørt med helsestasjonen i morgen, de kan eventuelt kontakte NKA om de ikke vet selv!

Produksjonen kan man regulere ned senere, det viktige er å få tømt hyppig om det er en brystbetennelse :)

Masse god bedring, håper det går bedre snart!
Ja ska en tur på helsestasjonen uansett så kan spør da.
Takk takk :)

Bedre med masse melk i fryseren enn betennelse i puppene :)

Back
Topp