Smerter i bryst og øvre del av rygg

Lillemirakel2020

Elsker forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
i kveld mens jeg lå på sofaen og så TV følte jeg at jeg fikk et veldig press i brystet. Det bli litt ubehagelig å puste og jeg finner fremdeles ingen god stilling. Jeg prøvde å rette meg opp og endre sittestilling, men da kjente jeg samme trykket bak i øvre del av ryggen.
Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være muskulært? Jeg har ikke trent noe, har ikke stillesittende jobb, har ikke gjort noe utenom normalen de siste dagene... Tror og håper ikke det er noe farlig, men det er ubehagelig og alltid litt ekkelt med smerter du ikke vet hva skyldes...
 
i kveld mens jeg lå på sofaen og så TV følte jeg at jeg fikk et veldig press i brystet. Det bli litt ubehagelig å puste og jeg finner fremdeles ingen god stilling. Jeg prøvde å rette meg opp og endre sittestilling, men da kjente jeg samme trykket bak i øvre del av ryggen.
Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være muskulært? Jeg har ikke trent noe, har ikke stillesittende jobb, har ikke gjort noe utenom normalen de siste dagene... Tror og håper ikke det er noe farlig, men det er ubehagelig og alltid litt ekkelt med smerter du ikke vet hva skyldes...

Sniker jeg
Hadde det problemet i forrige graviditet og det var en slags låsing oppe ved skulderbladene. Ta kontakt med behandler dersom det ikke skulle gi seg så kanskje du kan få noen øvelser for å bedre det :)
Men blir det veldig vondt ville jeg vurdert å kontakte lege også såklart :)
 
Sniker jeg
Hadde det problemet i forrige graviditet og det var en slags låsing oppe ved skulderbladene. Ta kontakt med behandler dersom det ikke skulle gi seg så kanskje du kan få noen øvelser for å bedre det :)
Men blir det veldig vondt ville jeg vurdert å kontakte lege også såklart :)
Har heldigvis ikke samme smertene når jeg våknet i dag, men takk for tips! Vet jo aldri når sånt kommer tilbake...
 
i kveld mens jeg lå på sofaen og så TV følte jeg at jeg fikk et veldig press i brystet. Det bli litt ubehagelig å puste og jeg finner fremdeles ingen god stilling. Jeg prøvde å rette meg opp og endre sittestilling, men da kjente jeg samme trykket bak i øvre del av ryggen.
Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være muskulært? Jeg har ikke trent noe, har ikke stillesittende jobb, har ikke gjort noe utenom normalen de siste dagene... Tror og håper ikke det er noe farlig, men det er ubehagelig og alltid litt ekkelt med smerter du ikke vet hva skyldes...
Høres ut som du har strekk i muskulatur som går fra bakre nakke ned mot brystkassen. Den kan gi smerte både ned til skulderbladene og over på andre siden ned brystkassen og i verstefall gi hodepine. Det kan hjelpe å massere litt rundt hals/nakke eventuelt behandle med varme. Jeg sliter mye med det selv. Og nå som kroppen er I stor forandring i tillegg til at du sitter mye på jobb kan stress være en negativ påvirkning til dette. Kan hjelpe å smøre på en krem som heter breezer og rett og slett bestille seg en massasje om du har mulighet eventuelt massere på med dusjstrålen :)
 
Back
Topp