Smerter i bekkenet

Grykkan

Blir kjent med forumet
Flere som har begynt å få det? Jeg kjenner litt smerter i ryggen, i de to leddfestene til bekkenet.. Tips til øvelser eller trening man kan gjøre?

Har bekkenlåsning og har hatt det en stund nå. Jeg har fått beskjed om å strekke setemusklene, ta «katt/ku» med ryggen, og stå på alle fire mens man løfter fot og arm. Sikkert lurt å få seg en time hos fysio kanskje?

For meg hjelper det å lage store sirkler med hoftene, åttetall og tilte bekkenet frem og tilbake. Mange gode yoga øvelser for gravide

Hatt det siden januar.. Det som funker best for meg er å lytte til kroppen, ikke presse den og å strekke ut der det gjør vondt.

Strekke ut i både setemuskulatur, bakside lår, innside lår, hofteleddsbøyer og framside lår. Rulle bekkenet i sirkler og åttetall sittende på stor pilatesball, styrkeøvelser for sete (men ikke når det gjør vondt å gjøre de). Anbefaler (igjen her inne ;-) ) boka Frisk graviditet. Nå har jeg bikket så vondt at jeg ikke får gjort stort av det som står i den, men fikk mye hjelp av øvelsene i den i starten! :-) Lån den på biblioteket hvis du er interessert. Lykke til:-)

Får korsryggsmerter med en gang jeg har dager med mye gåing, og det stikker ofte til i symfyseområdet, men enn så lenge ikke noe mer. Har fått lånt boka som Septokt19 har anbefalt, og håper å komme mer regelmessig igang med trening nå!

Får korsryggsmerter med en gang jeg har dager med mye gåing, og det stikker ofte til i symfyseområdet, men enn så lenge ikke noe mer. Har fått lånt boka som Septokt19 har anbefalt, og håper å komme mer regelmessig igang med trening nå!
Håper du får hjelp av øvelsene! Må innrømme at jeg er litt ute av det nå, vet ikke om jeg har blitt verre igjen av å ikke gjøre øvelsene, er jo umulig å vite hvordan det hadde vært hvis jeg hadde fortsatt å gjennomføre de, men jeg hadde iallfall god effekt en lang periode!

Back
Topp