Smerter i bekken?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Er det noen flere som kjenner på dette såpass tidlig?

Jeg er 13+2 I dag, og har de siste 3-4 dagene hatt smerter/ ubehag midt foran (er det her skambeinet er? Eller er det livmor?) og i korsryggen. Foran synes jeg det kan forveksles med følelsen av mensmurringer, men det kan stråle ned i lysken og øverst i låret. I motsetning til mensmurringer, hjelper det ikke å bevege på seg!
I korsryggen kjennes det ut som musklene er stive og støle, og jeg får liksom aldri strukket godt nok på dem.

Min mor sykepleieren sier at dette er bekkenløsning (?!), men det kan ikke stemme at man får det allerede nå? Dere som har vært gravide før: er dette sånn det kjennes å ha bekkenløsning? Kan man få det så tidlig?

Hjeeelp, blir litt nervøs av å ha vondt :P

Det høres ut som bekkenløsning ja! Jeg kjente det fra uke 10 med første, og fra uke 5 allerede nå[emoji33] Når det skal sies så holdt jeg det i sjakk med trening og jobbet fullt helt til permisjonen startet, så det trenger ikke nødvendigvis å bety at du kommer til å slite veldig med det altså :) Anbefaler deg å søke opp gode øvelser og kanskje svømme om du har mulighet til det :) Jeg har allerede startet forebyggingen her, vil ikke at bekkenet skal ta knekken på meg :O

Det høres ut som bekkenløsning ja! Jeg kjente det fra uke 10 med første, og fra uke 5 allerede nå[emoji33] Når det skal sies så holdt jeg det i sjakk med trening og jobbet fullt helt til permisjonen startet, så det trenger ikke nødvendigvis å bety at du kommer til å slite veldig med det altså :) Anbefaler deg å søke opp gode øvelser og kanskje svømme om du har mulighet til det :) Jeg har allerede startet forebyggingen her, vil ikke at bekkenet skal ta knekken på meg :O
Oi! Det er bra hvis det er noe naturlig så klart, men man hører jo om dem som blir helt ødelagt av bekkenløsning :silent Uff.

Tror jeg skal sjekke litt ut hva jeg kan gjøre for å forebygge! Er generelt aktiv og trener en del, men skal se litt på spesielle øvelser :D Takk for tips!

Jeg har hatt veldig vondt i rompa [emoji28] Kan det være et tegn på bekkenløsning? [emoji32]

Jeg og sliter med rompen og korsryggen. Illing til hoftene. I følge en venninne av meg som har hvert gravid med 4 er det tegn på bekkenlåsning. Håper vi alle slipper unna det verste

Forrige gang begynte det med isjasen i uke 15-20 en gang. Nå kjenner jeg det i isjasen avogtil, helt fra positiv test. Men ikke noe nevneverdig utvikling enda :) jeg ble sykemld forrige svangerskap (uke 35 tror jeg) , flere grunner, men BL var en av dem.

Jeg har hatt nøyaktig det samme som deg i halvannen uke (er 12+2 nå). Min lege sa at om man har hatt ryggskade tidligere, kan man ha større risiko for å få denne typen smerter tidlig/generelt. Han anbefalte svømming. :)

Jeg er førstegangsgravid, men dette høres ut som bekkenløsning ja.

Selv har jeg hatt bekkenløsning siden uke 8:shifty: men så er jeg plaget med bekkenet fra tidligere og ble advart av koropraktor at jeg sansynlogvis kom til å være plaget med bekkenet ved en graviditet. Så når det pluselig dukket opp en bekkenplage som var veldig annerledes enn den jeg var vant til så begynte jeg å undersøke litt og joda, bekkenløsning var det.

Bekkenbelte kan hjelpe noe når man er plaget.

Er man garantert at det blir verre om man ikke gjør noe selv for å forebygge? Ubehaget jeg har nå kan jeg fint leve med, men vil jo helst ikke at det skal bli verre.
Bør jeg nevne dette når jeg skal til legen om en uke?

Jeg kjente at det kranglet fra uke 5. Slet endel med bekkenet og muskulaturen rundt i sist svangerskap (1,5 år siden). Om jeg beveger meg litt mye endag strammer det seg til på kvelden. Skal ta kontakt med fysioterapaut over påske:)

Jeg har begynt å kjenne det i form av løsere ligament og smerter når jeg trener hardt eller gjør mye husarbeid.
Jeg får hjelp av kiropraktor. :)

Er det noen flere som kjenner på dette såpass tidlig?

Jeg er 13+2 I dag, og har de siste 3-4 dagene hatt smerter/ ubehag midt foran (er det her skambeinet er? Eller er det livmor?) og i korsryggen. Foran synes jeg det kan forveksles med følelsen av mensmurringer, men det kan stråle ned i lysken og øverst i låret. I motsetning til mensmurringer, hjelper det ikke å bevege på seg!
I korsryggen kjennes det ut som musklene er stive og støle, og jeg får liksom aldri strukket godt nok på dem.

Min mor sykepleieren sier at dette er bekkenløsning (?!), men det kan ikke stemme at man får det allerede nå? Dere som har vært gravide før: er dette sånn det kjennes å ha bekkenløsning? Kan man få det så tidlig?

Hjeeelp, blir litt nervøs av å ha vondt :p
Har hatt det sånn i mange uker nå, men har jo hatt blødninger i tillegg. Aner ikke hva det kan være. Her så de på sykehuset at det kan virke som livmor jobber. Men om det er tilfelle vet jeg ikke

Hadde bekkenløsning fra h@*### sist svangerskap og jeg har allerede begynt å kjenne det nå 9+5[emoji15][emoji30]

Høres definitivt ut som bekkensmerter du kjenner .....

Back
Topp