Smerter i øvre del av magen?

JeaS

Blir kjent med forumet
Marsboerne 2023
I dag våknet jeg med utrolig vondt i øvre del av magen, sånn type rett under ribbeina, hadde ikke vondt i går men i dag er det helt ekstremt. Prøvde og Google meg frem men er fortsatt ganske uviten om hva det kan være.

Noen som har opplevd det samme? Tenkte og ringe legen etterpå dersom det ikke blir bedre men tenkte også å bare se om noen av dere har opplevd det samme. Er 8+2 i dag
 
Tenker det neppe er relatert til graviditeten når det er såpass høyt oppe, og livmor fremdeles er liten og godt plassert nedenfor magen såpass tidlig i svangerskapet. Så det er neppe noe å bekymre seg for i forhold til spiren hvertfall :) En del kan jo slite med tarmgass i svangerskapet, og det er jo smerter som bl.a kan være plassert øverst i magen. Men ring legekontoret om du er redd/usikker :love2
 
Jeg hadde noe likende her om dagen. Det var luftsmerter hos meg og det var så vondt; sånn skikkelig skarp smerte ved ribbeina. Kjentes ikke ut som luft, da det lå så høyt oppe. Men jeg tok noe strekkeøvelser, rørte og bøyde på meg; det hjalp med å sette det i gang. :hilarious: Og smertene ble borte etter dobesøk.
 
Da jeg var forstoppet pga støttemedisin hadde jeg veldig vondt øverst i magen. Så det kan godt hende det bare er noe tarm-/magerelatert.
Gir det seg ikke, eller du er bekymret, ring legekontoret :)
 
Kan det være gallestein feks? Det er ekstremt smertefullt,
Da bruker det være vondt under ribbeina på høyre side/strålende utover og bakover til ryggen.
 
I dag våknet jeg med utrolig vondt i øvre del av magen, sånn type rett under ribbeina, hadde ikke vondt i går men i dag er det helt ekstremt. Prøvde og Google meg frem men er fortsatt ganske uviten om hva det kan være.

Noen som har opplevd det samme? Tenkte og ringe legen etterpå dersom det ikke blir bedre men tenkte også å bare se om noen av dere har opplevd det samme. Er 8+2 i dag
Det kan være gallestein! Jeg sliter mye med det samme, og man er ekstra utsatt for å få det under graviditeten. Hos meg kom det etter fødselen :) det du beskriver høres værtfall veldig likt ut som det jeg har, og jeg har fått bekreftet gallestein ved ultralyd + skal ha operasjon!
 
Jeg hadde også endel lignende smerter rundt samme tid. Ga seg etter hvert. Gravid med tvillinger uke 17 nå :Heartblue
 
Back
Topp