Smerter i øvre del av magen

Styrerfruen

Flørter med forumet
Hei,
Er det flere som har hatt smerter øverst i magen, rett under brystbeinet? Har hatt det et par dager nå og usikker på om det er luftsmerter, ligamentsmerter eller lignende.. er i uke 27+5 i dag, så begynner jo å bli større. I tillegg er jeg litt småkvalm og mindre matlyst.
merker ingen smerte når jeg ligger eller sitter så magen er «rett». Men når jeg reiser meg kommer det tilbake igjen.. Noen flere med dette «problemet»?
 
Jeg kan ha endel luftsmerter øverst i magen, men de blir alltid bedre dersom jeg legger med nedpå litt. Flytter seg nedover og kommer tilslutt ut der de skal :D

Man skal vel være litt obs på smerter øverst i magen mtp svangerskapsforgiftning, så vet ikke om du evt har noen andre symptomer på det? Kan nok være greit med en legesjekk/telefon til føden dersom du er veldig usikker. ❤️
 
Jeg kan ha endel luftsmerter øverst i magen, men de blir alltid bedre dersom jeg legger med nedpå litt. Flytter seg nedover og kommer tilslutt ut der de skal :D

Man skal vel være litt obs på smerter øverst i magen mtp svangerskapsforgiftning, så vet ikke om du evt har noen andre symptomer på det? Kan nok være greit med en legesjekk/telefon til føden dersom du er veldig usikker. ❤️

har ikke andre symptomer på svangerskapsforgiftning så tror vel ikke det er det. Men så blir man alltid litt usikker når man googlero_O
Jeg tenker å se an utover dagen om det blir noe bedre, hvis ikke er det kanskje greit å forhøre seg med en telefon til føden...
 
Er det vondt når du trykker litt forsiktig ned der? Kan være magemusklene, de festes der. Jeg har syyykt vondt i mine. Kjenner det når jeg sitter/er i bevegelse, spesielt hvis jeg har bært noe eller løftet litt tyngre enn håndveska mi. Eneste som hjelper er å ligge strak ut - men da får jeg nesten ikke puste :wtf: Ikke alltid så lett å være gravid..
 
Er det vondt når du trykker litt forsiktig ned der? Kan være magemusklene, de festes der. Jeg har syyykt vondt i mine. Kjenner det når jeg sitter/er i bevegelse, spesielt hvis jeg har bært noe eller løftet litt tyngre enn håndveska mi. Eneste som hjelper er å ligge strak ut - men da får jeg nesten ikke puste :wtf: Ikke alltid så lett å være gravid..

ja, er litt ømt liksom.. hehe, ikke alt som er like lett med graviditeten. Men vi sitter heldigvis igjen med en stor premie på slutten:Heartred
 
Jeg hadde det en liten stund, ikke hele tiden men var veldig hard i magen. Har tatt laktulose i 4 dager og smerten er borte. Har ingen andre symptomer så følte meg trygg på det.
 
Back
Topp