Smerter i øverste del av magen - halsbrann?

Bebe2020

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Maiblomstene 2020
Jeg har de to siste dagene hatt skikkelig vondt (kramper og trykkende følelse) i øverste delen av magen, det magesekken er. Ringte fødeavdelingen og de sa at det kunne være halsbrann/sure oppstøt. Men det svir ikke i spiserøret, jeg har bare vondt i magen (over livmorkanten, så jeg er i grunnen ikke bekymret)- kan det være halsbrann da? Jeg har aldri hatt halsbrann, så vet ikke helt hvordan det føles.
 
Kommer det i tak? Hadde det rett før fødsel med nr 2, og ble sendt inn med mistanke om svangerskapsforgiftning.. var ikke det altså.. de fant aldri grunnen til det.
Men man skal være obs for smerter i mellomgulvet som gravid nettopp pga. det kan være ett tegn på svangerskapsforgiftning.
Halsbrann kjenner jeg kun i halsen
 
Jeg har ganske mye halsbrann, og det kjennes fra omtrent i bunnen av ribbeina og opp.
Synes ikke det høres ut som halsbrann om det er lenger ned enn det, men skulle jo tro de på føden vet... :think005
 
Jeg har de to siste dagene hatt skikkelig vondt (kramper og trykkende følelse) i øverste delen av magen, det magesekken er. Ringte fødeavdelingen og de sa at det kunne være halsbrann/sure oppstøt. Men det svir ikke i spiserøret, jeg har bare vondt i magen (over livmorkanten, så jeg er i grunnen ikke bekymret)- kan det være halsbrann da? Jeg har aldri hatt halsbrann, så vet ikke helt hvordan det føles.
Jeg har også vondt der i perioder, hadde det sist svangerskap også. Min teori er at det er livmoren som vokser og presser ting oppover. Jeg får ofte halsbrann når det er sånn, men kan ha slike smerter uten også. :) tror du ville kjent om du hadde halsbrann, men kan jo evnt prøve med en gaviscon tablett :)
 
Jeg har de to siste dagene hatt skikkelig vondt (kramper og trykkende følelse) i øverste delen av magen, det magesekken er. Ringte fødeavdelingen og de sa at det kunne være halsbrann/sure oppstøt. Men det svir ikke i spiserøret, jeg har bare vondt i magen (over livmorkanten, så jeg er i grunnen ikke bekymret)- kan det være halsbrann da? Jeg har aldri hatt halsbrann, så vet ikke helt hvordan det føles.
Når har du vondt? Hele dagen, kun når du ligger/står eller hva? Om fødeavdelingen svarte at det nok er ufarlig, så hør på de. Men hvis du har vondt uavhengig av stilling (stå,sitte,ligge) og det er vedvarende, så kan det være et tegn på svangerskskapsforgiftning. Andre kjennetegn er hodepine, synsforstyrrelse, plutselige hevelser. Du må da måle blodtrykket for å få det bekreftet.

Ellers får jeg også vondt i solar plexus/øvre del av magen når jeg ligger/sitter litt for langt ned. Det er fordi da presses ting mer opp og det kan også komme halsbrann. Blir da kvalm/uggen i samme slengen.
 
Her har jeg også hatt litt difuse magesmerter siste dagene, stod opp idag etter 11 timer søvn, med hodepine og mer kvalme enn vanlig. Var også mer kvalm igår enn vanlig. Men er vel også mer sliten enn vanlig nå etter jula, å mulig det kommer av det?
 
Jeg har de to siste dagene hatt skikkelig vondt (kramper og trykkende følelse) i øverste delen av magen, det magesekken er. Ringte fødeavdelingen og de sa at det kunne være halsbrann/sure oppstøt. Men det svir ikke i spiserøret, jeg har bare vondt i magen (over livmorkanten, så jeg er i grunnen ikke bekymret)- kan det være halsbrann da? Jeg har aldri hatt halsbrann, så vet ikke helt hvordan det føles.

jeg har akkuratt det samme idag. Vet ikke hva det kom av. Hatt drt i hele kveld. Men er helt øverst i magen, helt opp under ribbena nesten. Tenkte også først halsbrann, brennende følelse men virker ikke sånn heller.
Har du det forsatt?
 
Jeg har vært hos legen, CRP på 16, så han mente det nok er en gastritt som skyldes en virusinfeksjon. Smertene er mer trykkende nå, og ikke krampaktige, og jeg kjenner ingenting i spiserøret. Jeg har ganske mye kynnere, men så ingen sammenheng mellom krampene og kynnerne (heldigvis, ellers hadde jeg blitt ordentlig redd!). Så det er bare å vente og se om det går helt over. Alt sto fint til med babyen!
 
Helt øverst i magen hadde jeg "halsbrann" sist. Det satt KUN der. Magesyre Rett og slett.

Det ble værre og værre jo større magen ble og utifra hva og at jeg spiste. Det var en plage jeg håper jeg slipper denne gang. Huff

Det kom snikende midt i uke 20 ca
 
Back
Topp