Smerter,hva nå?

selket

Blir kjent med forumet
Jeg har fått stikkende smerter og litt mensesmerter på kvelden,det var veldig vondt i en liten stund,så var det mindre hele natten. Det kom ingen blod. Hvor skal jeg henvise meg for å sjekke om alt er ok? Skal jeg ringe fastlegen min, legevakten? Fikk også tlf nr til sykehuset til jordmor vakten.
Jeg er 9+2 i dag,har ikke hatt noen problemer tidligere.

Sniker. Jeg var på sykehuset da jeg fikk en liten blødning i uke 9. Da hadde jeg ringt legevakten på natten og fikk ordnet med ul på sykehuset dagen etter (de hadde ikke åpen på natta, og legevakt hadde ikke ul apparat). Ønsker deg masse lykke til!

Trenger ikke å bety noe men kan bety noe, huff så vanskelig slike ting...

Jeg hadde enorme smerter mellom fra uke 6 til 8. Ringte legevakta å fikk beskjed om å komme asap. Alt var som det skulle, men fikk beskjed om at mensen det er normalt at noen får slike smerter, og at det sannsynligvis kommer av at livmoren utvider seg. Jeg ville tatt kontakt med fastlegen om du fortsatt har smerter, om avtar og kommer tilbake ville jeg tatt kontakt med legevakten i helgen! Sender deg en stor klem :happy:

Stikkende smerter og murring er helt normalt..må huske på hvor mye som strekker seg, vokser,krever plass osv... hvordan går det nå?
Ville evt tatt en tlf til fastlegen om du er bekymret, men sjeldent de sender deg til ul om du ikke har blødd eller noe slikt er min erfaring... mest sannsynlig er det helt normalt ❤

(Gitt at det ikke er akutte sterke smerter vel å merke, men da hadde du ikke vært i tvil om å ringe..)

Takk for svarene. Snakket med jordmor og hun kunne ikke henvise meg til ultralyd der var for tidlig for at hun skal kunne gjøre det,hun sa legevakten vil kunne henvise men ikke med bare mage vondt og ingen blødning. Så hun sa siden det er mindre nå så ville hun ventet og en tatt kontakt med legevakten om jeg får så mye vondt igjen. Jeg valgte å gå til privat UL istedenfor å være stresset hele helgen. Der så alt fint ut :)

Så bra at alt så fint ut :) jeg hadde det akkurat på samme måte som deg i går kveld, hadde skikkelig menssmerter og verket, men fekk beskjed om å bare prøve slappe av. Så tok en varm dusj og la meg, og når jeg våknet i dag så var jeg helt fin igjen. Så satse på det bare er sånn voksesmerter

Så bra det så fint ut :Heartred I første svangerskap hadde jeg tidlig noen magesmerter som var så ille at jeg lå i fosterstilling inne på doen på jobb til tider, men gikk jammenmeg helt fint likevel. Har ikke hatt noe tilsvarende i de to påfølgende svangerskapene, så da var det kanskje ferdig tøyd og strekt ut :p

Så bra det så fint ut :Heartred I første svangerskap hadde jeg tidlig noen magesmerter som var så ille at jeg lå i fosterstilling inne på doen på jobb til tider, men gikk jammenmeg helt fint likevel. Har ikke hatt noe tilsvarende i de to påfølgende svangerskapene, så da var det kanskje ferdig tøyd og strekt ut :p
Så pass ja... jeg hadde murringer og stikkende smerter tidligere i uke 6 og 7, men det var mye verre i går,men sikkert bare voksesmerter siden legen ikke så noe gale

I mitt forrige svangerskap hadde jeg flere ganger sterke smerter i magen, lå på badegulvet og gråt. Murringer hadde jeg også gjennom hele svangerskapet. Alt gikk fint, og gutten er snart 2 år. Ser du har vært hos legen og fått bekreftet at alt er bra, jeg ville gjort det samme, rett og slett for å slippe uroen og tankekjøret. <3

Back
Topp