Smerter halebein etter fødsel

Gullungen20

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei! Jeg fødte for 8 dager siden og har siden det hatt smerter i halebeinet. Trodde først det var bekkenløsningen som fremdeles ikke var bra, men nå tror kanskje halebeinet fikk seg en smell under fødselen eller når jeg besvimte kort tid etter fødselen. Synes det er vondt å sitte, så må enten stå eller ligge og kose/ amme baby, som har noe erfaring med dette? Evt hvor lang tid tok det før det ble bra? Trengte dere noe behandling?

Hei! Jeg fødte for 8 dager siden og har siden det hatt smerter i halebeinet. Trodde først det var bekkenløsningen som fremdeles ikke var bra, men nå tror kanskje halebeinet fikk seg en smell under fødselen eller når jeg besvimte kort tid etter fødselen. Synes det er vondt å sitte, så må enten stå eller ligge og kose/ amme baby, som har noe erfaring med dette? Evt hvor lang tid tok det før det ble bra? Trengte dere noe behandling?
Jeg brakk halebenet under fødselen med første barn. Det tok rundt 3 mnd før jeg kunne sitte noenlunde normalt, 6 mnd før jeg følte at det var "bra". Sikkert forskjellig hvor ille det er. Det viktigste er uansett å avlaste så godt man kan i påvente av bedring:)

Samme erfaring som Blåne over. Har brukket og forslått halebeinet ved to forskjellige anledninger. (Ikke fødsel) Det er veldig begrensa hva man kan gjøre annet enn å avlaste og å vente på bedring, dessverre. Da jeg brakk det tok det flere år før det var helt bra, den siste gangen var det helt smertefritt i løpet av et halvt år.
Men kan jo selvfølgelig være fint å sjekke opp hvis du er usikker eller bekymra, er det veldig vondt nå i begynnelsen kan det jo hjelpe med smertestillende også.

Jeg var noenlunde tilbake til normalen 3 mnd etter fødsel, var helt skamslått i bekken, rygg og halebein.
Får du til å komme deg til fysioterapeut, så er ikke det dumt. Masse god bedring..!

Back
Topp