smerter høyreside av magen

nøffenaff

Forelsket i forumet
jeg har smerter i høyre side av magen. smertene sitter på et punkt ca 5 cm under navelen og ca 10 cm ut mot høyre side.
jeg har vært hos lege å undersøkt urinprøve, tadd blodprøve etc. alle prøver er fine. så ingenting som tyder på noen form for infeksjon.
smertene kan til tider være så vonde at jeg nesten ikke klarer og røyse meg eller gå. jeg klarer heller nesten ikke bevege høyre fot. smertene blir værre når foten beveges og generell bevegelse når det står på som verst.
i ca 2 dager var smertene der heletiden. men nå kommer å går de litt fra og til. smerten kjennes også tvers igjennom og bak på samme punkt i ryggen.
kan dette ha noe med bekkenet og gjøre?
har vondt i korsrygg også som jeg har vært plaget med en stund. er i dag i svangerskapsuke 22+3.
2 dager før denne smerten i magen kom hadde jeg løs mage. legen mente jeg har hadd et virus i tarmen siden jeg har hadd løs mage. og at smerten er hovne lymfekjertler.
men synes ikke dette høres relevant ut lengre siden smertene nå kommer å går.
jeg skal på kontroll hos jordmor i denne uken, men tenkte å høre med deg også mens jeg venter.

Hei!

Dette finnes ikke noe enkelt svar på.
Ja det kan komme fra bekkenet og ligament smerter og livmor som vokser fort som kan gi store smerter.
Det kan komme som en ettervirkning etter du hadde løs mange, men smerten kan også komme av evt muskelknuter på livmoren ( ikke farlig men smertefult).
Hvis smerten øker i intensitet ville jeg kontaktet sykehuset/ fødeavdelingen. Defuse og smertefulle magesmerter skal kontrolleres. Finner de ingen årsak ville jeg prøvd kiropraktor, låsning i bekkenet sammen med bekkenløsning kan gi mye smerter, ofte store smerter som sitter nedover i bena samt også oppover i magen.

Ønsker deg masse masse lykke til:)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp