Smerter etter senabort

Hoppestokk

Elsker forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2020
Februarlykke 2022❄️
Hei.

For to uker siden måtte jeg dessverre gjennomføre en senabort i uke 21, da det ble funnet store skader på babyen på ultralyd i uke 19. Blødningene avtok forholdsvis raskt -etter tre dager ca, men har blødd av og på den siste uka spesielt. Ved aktivitet og utover dagen kan det plutselig komme i mengder tilsvarende en menstuasjon, mens det andre ganger ikke kommer noe og det virker som det har sluttet helt. Jeg har også mye murringer og ubehag i magen, særlig på venstre side.

Det eneste vi ønsker er å starte med å prøve på nytt, og blir jo nå livredd for at noe skal ha gått galt under aborten. Er det vanlig å ha ubehag nederst i magen såpass lenge etter abort? Det er litt vondt stort sett hele tiden, men ikke så ille at jeg trenger smertestillende. Kjennes mest som lette menssmerter.

Er så redd for å være hun hysteriske som ringer til legen for alt, så syns det er mye mer komfortabelt å spørre her :)

Og én ting til -pleier man å få eggløsning før første mens etter en senabort? Vil som sagt begynne så fort som mulig og ikke gå glipp av noen sjanser siden vi brukte over ett år på å bli gravide med henne vi mistet :(
 
Det var en lei historie.
Rester av hinner eller morkake etter fødsel og abort kan gi unormal blødning etterpå. Jeg syns ikke det er unaturlig å be om en ultarlyd ved sykehuset hvor du hadde din abort. Jeg vill driste meg til å ringe direkte til avdelingen og legge fram din bekymring - framfor å gå til fastlegen din først. Jeg håper og regner med at de vil ta pent imot deg.

Og ditt andre spørsmål - eggløsning alltid før mens.
 
Back
Topp