Smerter etter prøveinnsett

Angeldust

Betatt av forumet
Hei!
Var hos Hausken på fertilitetssjekk på tirsdag. Under ultralydundersøkelsen, viste gyn meg arrvevet fra hastesnittet jeg gjennomgikk for 7 år siden. Jeg har også noe bakoverliggende livmor. Med dette i bakhodet, og iforbindelse med en ivf-behandling, ønsket hun derfor å teste tilgangen opp til livmorveggen med et kateter. Grunnet dette arrvevet og at det ofte danner seg et "hulrom", kan det visstnok være utfordrende å føre kateteret langt nok inn.

Dette skulle vise seg å være riktig, da de var 2 leger som gjentatte ganger forsøkte å føre kateteret inn (og ut), samtidig som de byttet på å ta UL både utvendig og innvendig uten hell. Dette var veldig ubehagelig og vondt, og konklusjonen ble at de vil utføre enda et prøveinnsett for å finne en best mulig måte å komme til på (før et evt ivf forsøk).

Igår kjente jeg økende ubehag i hva jeg først trodde var bekkenet, da det hovedsaklig verket da jeg gikk. Utover kvelden utviklet det seg til stikkende, murrende og plutselige store smerter som ble verre ved bevegelse. Har også spottet helt siden undersøkelsen. Noen som har liknende erfaring? Jeg ringer såklart klinikken dersom det blir verre, men det skal nevnes at jeg mest sannsynlig har adenonyose og/eller endometriose, og er vant til mye smerter i hverdagen. Disse var dog annerledes, og kjenner at jeg gruer meg til et evt prøveinnsett og selve innsettet o_O
 
Back
Topp