Smerter.... etter jobb....

Emz mamma

Elsker forumet
Jobber på et sykehjem i sommer, det er mye gåing, løfting, opp og ned i forbindelse med dusjing, strømper osv. Jeg har en del SA bak meg og når jeg kommer hjem er jeg helt ferdig i korsryggen og har vonde,sterke og stikkende smerter rett over skambenet... .Blir jo så redd for att jeg, dette er jo våre to mirakler.

Er det fordi det strekkes sånn når jeg bøyer meg så mye opp og ned, hit og dit?!

Jeg spurte jentene om det samme her selv, og det er helt vanlig å ha vondt i korsrykken når man er gravid. :)

ORIGINAL: LineMerethe

Jeg spurte jentene om det samme her selv, og det er helt vanlig å ha vondt i korsrykken når man er gravid. :)

Korsryggen er liksom ikke så bekymringsverdig, men liker ikke de stikkende smertene i front altså... [:-]

Jeg kjenner de stikkende smertene veldig hvis jeg riktig tar i og gjør noe veldig tungt... kjenner dem bare litt sånn ellers... så jeg vil tro det er kroppen som prøver å si i fra at du skal roe ned bittelitt. Men ikke bli stillesittende heller. [;)] Går det ikke an å høre med dem på jobb om du kan få bytte ut litt av de tyngste oppgavene nå? Det er nok normalt med sånne stikkende smerter ja, men er greit å ta det litt med ro siden du har den fortiden bak deg også. Så får du heller prøve å holde deg i aktivitet på andre måter som ikke gjør så vondt. 

Jeg får sånn stikkesmerter...eller vil ikke kalle det smerte heller da...men stkking hvos jeg er ut å går meg tur og går for fort...da må jeg slakke ned tempo å høre på hva kroppen tillater. Samme når jeg holder på å jobbe oppi nyhuset vårt, så må jeg ta meg oftere pauser for jeg kjenner denne stikkingen hvis jeg blr for sliten...

Alt i alt så tror jeg det gjelder å høre på kroppen sin og jeg tror den stikkingen er ett tegn på at man må ta det litt mer med ro ja, som ei over her også sier [:)]

Jeg har også ofte stikkinger når jeg muligens tar i litt for mye! Fikk beskjed med legen om å ta det rolig når det ble slik, pga tidligere SA. Vi bygger hus, så er endel tunge løft og mye tungt arbeid, så nå lar jeg mannen ta det aller tyngste, så hjelper jeg til på andre områder hvor kroppen ikke blir belastet så mye! [:)]

Lykke til iallefall! [:)]

ORIGINAL: Cameleon

Jeg har også ofte stikkinger når jeg muligens tar i litt for mye! Fikk beskjed med legen om å ta det rolig når det ble slik, pga tidligere SA. Vi bygger hus, så er endel tunge løft og mye tungt arbeid, så nå lar jeg mannen ta det aller tyngste, så hjelper jeg til på andre områder hvor kroppen ikke blir belastet så mye! [:)]

Lykke til iallefall! [:)]

Vi og bygger hus...så nå må mannen bære stigen dit jeg vil ha den og material og malingsbøtter og slikt...aaaah, jeg som VILLLLL klare alt selv... [:'(]

Back
Topp