Smerter etter en SA

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg hadde en spontanabort på lørdag, var 12 uker og 4 dager ut i svangerskapet. Idag har jeg begynt å få veldig smerter nederst i magen og i lysken. Er dette normalt? Jeg føler blødningene har også tatt seg opp etter jeg fikk de smertene.. Var på legevakten på lørdag og de sa de trodde alt var kommet ut av seg selv..

Vet ikke hva som er normalt, men hvis du er usikker så ring legen din.
Så får de sjekke ordentlig så ikke du får en infeksjon.
Masse lykke til...

Så leit å høre!Jeg ville fått meg en innvendig UL.Hvis du har smerter og økende blødninger skal du alltid sjekkes.Det kan godt være normalt og livmor som trekker seg sammen ,men sjekk heller ei gang for mye enn ei gang for lite. Lykke til!

Jeg har hatt to SA og begge gangene hadde jeg smerter og blødninger i en uke ganske akkurat. Smertene var veldig kraftige menssmerter på det verste sånn at jeg helst ville ligge med en varmeflaske på magen. Alt kom ut av seg selv. Jeg hadde eggløsning og ble gravid igjen 14 dager etter begge gangene.

Underfullt skrev:
Jeg har hatt to SA og begge gangene hadde jeg smerter og blødninger i en uke ganske akkurat. Smertene var veldig kraftige menssmerter på det verste sånn at jeg helst ville ligge med en varmeflaske på magen. Alt kom ut av seg selv. Jeg hadde eggløsning og ble gravid igjen 14 dager etter begge gangene.

Så bra du ble gravid så fort igjen:) hvor langt var du på vei da du mistet? Jeg fikk beskjed om å vente med å prøve til jeg hadde hatt 1 eller 2 menstrasjoner, men har jo hørt om veldig mange som har blitt gravide med engang etter SA

Tusen takk for svar! Skal til legen imorgen igjen så kan snakke med legen da:)

.Ida. skrev:

Underfullt skrev:

Så bra du ble gravid så fort igjen:) hvor langt var du på vei da du mistet? Jeg fikk beskjed om å vente med å prøve til jeg hadde hatt 1 eller 2 menstrasjoner, men har jo hørt om veldig mange som har blitt gravide med engang etter SA

Jeg har hatt 2 SA men ingen smerter, men sist blødde jeg 2 uker og var på etterkontroll. Jeg fikk også beskjed om å vente til jeg hadde hatt en menstrasjon, men mange leger sier at det egentlig grunne litt å ha kontroll i forhold til syklus, og forventet termin.

Åja, så det er ikke noen medisinsk grunn til at man burde vente? :)

.Ida. skrev:
Åja, så det er ikke noen medisinsk grunn til at man burde vente? :)

nei bare den at de ønsker en menstermin såvidt jeg har forstått. Så lenge du selv føler deg klar psykisk til å prøve er det visst ikke noe hinder for det.

Back
Topp