Smerter etter celleprøve

ModernFamily

Andre møte med forumet
Noen som har tatt celleprøve i svangerskapet her? Har hatt celleforandringer en stund nå, så tar jevnlig celleprøver. I dag var det tid for ny prøve. Er ferdig nå, og har fått så vondt i magen/ligamentene/livmoren etter prøven. Blør også, men regner med det er bare pga utstyret og skjøre slimhinner og litt "hersing" nedi der ;) Noen som har opplevd det?

Har aldri blødd eller hatt smerter nei.. Men fikk beskjed om at det kunne blø begge gangene jeg tok. Har ikke tatt celleprøve i dette svangerskapet. Ring legen for å høre om det er vanlig du :) Kan jo være helt tilfeldig!

Tok celleprøve og blødde/spottet etterpå. Det var ganske "voldsom" herjing for hun sleit med å nå tappen. Hun sa jeg kunne forvente å blø litt!

Uff nå skremmer dere meg. Eg må sikkert ta de prøverna nær eg går på min kontroll.

Eg tok celleprøve heilt i starten av graviditeten.. Då visste eg ikkje at eg var gravid. Legen min sa "oops! Her kom det visst ein del blod". Ho skjønna ikkje kvifor heilt til eg sa at det kunne hende eg var gravid. Då var det visst vanleg å blø meir. Eg syns og det var ubehageleg/vondt, og var uggen/kvalm og hadde murring i underlivet i mange timar etterpå.

Jeg tok celleprøve da jeg var på ultralyd i uke 7+4. Jeg skulle vist tatt det da jeg var 25 år men det har gått meg hus forbi! Jeg hadde ikkje vondt etterpå men jeg begynte å blø, og det er jo normalt etter utstyret :)

Takk for svar :) Det roet seg etter noen timer. Har aldri blødd eller hatt ubehag/vondt ved tidligere celleprøver, så ikke bruk energi på å grue deg! Tror jeg var veldig anspent i dag, og derfor ble alt litt gærnt. Det er jo egentlig helt supert at vi har tilbudet, og vinningen ved å ta en sånn prøve kontra konsekvensen viss man går med uoppdagede forandringer er jo enorm :)

Back
Topp