Smerter øverst på magen

Linnemi

Betatt av forumet
Om morgenen har jeg begynt å få smerter øverst på magen, rett under ribbena på en måte, venstre side og midt på; det "brenner"/"svir". Det går over en stund etter jeg har stått opp. Mistenker det er fordi babyen sparker mye oppe i ribbena, spesielt når jeg ligger. En dag hadde jeg vondt hele dagen, da greide jeg ikke le engang, for det gjorde så vondt. Men det gikk over igjen. Æsj, tenkte å ringe jordmor, men så er det påske, så det er stengt. Kan ringe sykehuset selvsagt. Får kanskje se om det kommer igjen i morgen, da ringer jeg.

Uff så ekkelt da. Tror nok jeg ville ringt føden bare for sikkerhets skyld liksom, tror de begynner å bli lei av meg der nede nå, ringer hele tiden jeg [8D]

Håper det går over. Klem til dere. [:)][:)]

Jeg klaget over det samme og da sa jordmoren at det var kynnere som forberedte fødselen[;)]

jeg har hatt akkurat det samme og da jeg dro for å sjekke opp var det muligens svangerskapsforgiftning...så sjekk opp i det du...hvis du har mye halsbrann kan det være det oxo...

Har akkurat det samme...
Jordmora mi sa det e kynnera, og når du får den onde "kulen" e det babyen som presse på livmora samtidig som du har en kynner. Det e ikke farlig. Bare jæ.... ubehagelig.

Takk for alle svar[:)][:)] 
Ja, riktig som du skrive Gunnmerete, jeg kjenner en slags vond kul, kjenner egentlig at det er babyen, og den presser faktisk, og da gjør det vondt. Men har tenkt på det der med svangerskapsforgiftning også, så selv om jeg også (Molsy!) føler meg som en masekopp, må jeg nok bare fortsette å være det. Hm, får "trøste" meg med at det er en stund siden sist jeg ringte nå.

Og nå har jeg ringt[:)] Slik jeg beskrev det;med brennende/sviende følelse på morgenen, samt at babyen er veldig aktiv, sparker mye, spesielt i ribbena når jeg ligger, og det at det går over og bare blir litt små-ømt etterpå, hørtes helt normalt ut. Det skyldes babyens spark. Svangerskapsforgiftning var mer intense og langvarige smerter, samt at den almenne formen gjerne ble dårligere. Jeg merker ingenting til noe annet enn dette på morgenen.
Så tror jeg puster ut med dette....[;)]

hvis du har mye vondt der burde du sjekke det. det kan være svangerskapsforgiftning. høyt blodtrykk,hevelser, vondt i mellomgulvet, protein i urinen.. Men så klart det kan også være at ungen ligger å sparker eller trykker opp under ribbeina dine.. Jordmoren sa det til meg hvertfall.

Bedre å ringe en gang for mye!
Det va fint og høre at alt va bra![;)]

Jeg har hatt litt vondt der, Men tankte at det kanskje bare var luftesmerter.....
Men det har heldigvis Ikkje vært SÅH vondt her....

[:D]

Blodtrykket mitt har vært helt nnormalt under hele svangerskapet, så også blodsuker, og har ingen hevelser. Er fulgt godt opp under svangerskapet pga av tidligere cellegiftbehandling, etc, så føler meg trygg. Men ja; bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite[;)]

Bra å høre at alt er i orden da!  Tenker sånn jeg også, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, så får de bare bli lei av meg der nede. Sist jeg var på føden sa de forresten at jeg måtte ringe når som helst hvis jeg følte for det, "for vi bryr oss om deg her" [8D] så det så. [:)]

hihi[:D] Ja, de er så søte der nede [:)]

Back
Topp