Smerter øverst i magen, anyone?

Sussa:)

Andre møte med forumet
I de siste dagene har jeg hatt litt udefinerbare smerter helt øverst i magen. Smertene ligger over livmora og under brystene...

Blodprøver, urinprøver og blodtrykk er helt fint/fine - så det er ikke svangerskapsforgiftning.

Er det noen andre som har opplevd lignende og vet hva det kan være??
 
Har det nesten daglig. Lurer på om det er tyngden av magen som strekker i muskler og slikt. Pleier å komme seg etter en stund når jeg legger meg ned.
 
Jeg har hatt det en stund! Trodde det var magemusklene mine som var presset opp og strukket :p er neimen ikke sikker på hva det er, men tenkt at det ikke er noe farlig :)
 
Jeg har hatt et vondt punkt rett under høyrebryst,mellom morkaka og brystet.Hatt det en dag tidligere og i dag er det der igjen.Skal til jordmor idag så får høre hva hun tror:)
 
Hadde det forrige uke. Var så ille at jeg ikke fikk sove. Sluttet å bruke bh når jeg er hjemme og da sluttet det:) så fikk vel en følelse at ting bare ble presset litt oppover og bhen presset i tillegg.
 
Jeg får smerter her om jeg har begynnende magesår eller har slitt med mye sure oppstøt!
 
Jeg har så sykt vondt rett under høyre ribben, kjennes ut som sting... Utrolig ubehagelig!
 
Jeg har litt smerter jeg også. For meg svir det liksom i magesekken. Mulig det er fordi alt blir presset oppover? Har også begynt å bli kvalm igjen :(
Er 27+1 i dag.
 
Jeg har så sykt vondt rett under høyre ribben, kjennes ut som sting... Utrolig ubehagelig!

Har du vært til kontroll i det siste? Veit at vondt på høyre side KAN være symptom på svangerskapsforgiftning. Du har ikke vondt i hodet (panna) eller er uvel? Jeg fikk beskjed om å være obs på disse tingene siden jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten sist... Ikke for å skremme deg, men bare er så skummelt akkurat det der.
 
Har du vært til kontroll i det siste? Veit at vondt på høyre side KAN være symptom på svangerskapsforgiftning. Du har ikke vondt i hodet (panna) eller er uvel? Jeg fikk beskjed om å være obs på disse tingene siden jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten sist... Ikke for å skremme deg, men bare er så skummelt akkurat det der.
Wæææ!!! De finner det ut om man er på kontroll?? Typ gjennom urin eller blodprøve?? *stressa*
 
Har du vært til kontroll i det siste? Veit at vondt på høyre side KAN være symptom på svangerskapsforgiftning. Du har ikke vondt i hodet (panna) eller er uvel? Jeg fikk beskjed om å være obs på disse tingene siden jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten sist... Ikke for å skremme deg, men bare er så skummelt akkurat det der.
Hjelpe meg, det håper jeg virkelig ikke!! har ikke vondt eller føler meg uvel på noe annet vis så tror ikke det er det! Var hos jordmor i går og blodtrykket var fint da i alle fall. Skal uansett passe på, takk for headsup'en! ❤️
 
Har ingen peiling på hva det kan være, men siden du var hos jordmor og at alt av prøver var fint så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. :) Jeg hadde stikkende smerter i høyre side (rett under ribbeina) forrige dagen, men det gikk over etter noen minutter så jeg kom frem til at det ikke var farlig, og at det sikkert bare var muskelsmerter/sting.
 
Hjelpe meg, det håper jeg virkelig ikke!! har ikke vondt eller føler meg uvel på noe annet vis så tror ikke det er det! Var hos jordmor i går og blodtrykket var fint da i alle fall. Skal uansett passe på, takk for headsup'en! ❤️

Godt å høre, da er det nok bare vanlige gravidvondter :) sorry at jeg skremte deg!
 
ja, det kan være svangerskapsforgiftning, eller begynnelse på det, men da skal du ha endel symptomer til. Jeg fikk svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap! så om det er svangerskapsforgiftning skal du også være mye svimmel, se stjerner og du skal ha mye vann i kroppen og utslag i urin samt høyt blodtrykk. De to sistnavnte, spesielt den siste er det de sjekker nøyest, og er det kluss med de to blir du sendt inn for test. jeg hadde alt dette, samt at jeg på en måned la på meg 17kg, og det var vann i kroppen. huden sto på spreng og jeg fikk til og med strekkmerker på føttene..
Så er blodtrykk normalt, så er det nok bare at det begynner å bli fult inni der ;) Uanstet lykke til :)
 
Livmoren er jo 8 cm over navel og alt blir presset opp, så er normalt å være øm eller ha små smerter. Blir ikke så mye bedre fremover heller når babyen sparker i ribbein eller ligger med rumpa og gnisser rett under:p he he
Om det svir og brenner kan det også være magesyre/ sure oppstøtt.hjalp meg å begynne med gavuscon:D
 
Livmoren er jo 8 cm over navel og alt blir presset opp, så er normalt å være øm eller ha små smerter. Blir ikke så mye bedre fremover heller når babyen sparker i ribbein eller ligger med rumpa og gnisser rett under:p he he
Om det svir og brenner kan det også være magesyre/ sure oppstøtt.hjalp meg å begynne med gavuscon:D
Gleder meg veldig til det!! Haha! :)
Jeg lurer på om det er fordi jeg spenner musklene veldig i magen. Det er ikke vondt på morgenen/ formiddagen, men ut på dagen når jeg begynner å bli sliten. Merker at jeg går og holder inne magen hele tiden. Prøver å slappe av litt og da gir det seg litt, men så glemmer jeg det og spenner igjen... Puh...
 
Veldig lettet over å høre at det er så mange andre som opplever det samme! Manfår vel bare holde ut... Ikke sååå lenge igjen til juli;)
 
Back
Topp