Smerter øverst i de rette magemusklene

MaddeL

Blir kjent med forumet
Er det noen andre som har smerter i muskelfestet av de rette magemusklene, nederste ribben og brystbenet, samt videre et stykke nedover herifra. Jeg har så vondt at jeg ikke får sove på natten. Det er en konstant brennende følelse. Foreløpig ingen (verken jordmor eller lege) som har kommet med gode tips/behandling. Mannen er fysioterapaut og behandler med massasje og kinesoteip, det hjelper bittelitt. Tenker å prøve ankupunktur også. Det er helt forferdelig vondt. :(

Er det noen andre som har smerter i muskelfestet av de rette magemusklene, nederste ribben og brystbenet, samt videre et stykke nedover herifra. Jeg har så vondt at jeg ikke får sove på natten. Det er en konstant brennende følelse. Foreløpig ingen (verken jordmor eller lege) som har kommet med gode tips/behandling. Mannen er fysioterapaut og behandler med massasje og kinesoteip, det hjelper bittelitt. Tenker å prøve ankupunktur også. Det er helt forferdelig vondt. :(
Ja å ja å ja . Det är mitt stora problem nu för tiden . Och jag ser också att magmusklerna har delat på sig så, det har säkert en del med saken och göra. Jag har funnit ut att om jag försöker undvika att lägga press på dom så blir det bättre.

F.eks när jag ligger på rygg i soffan , i stället för att använda magmusklerna för att lyfta upp överkroppen så vänder jag mig på sidan och sedan reser mig upp från soffan . Utan att belasta magmusklerna.

Jag har också funnit ut att om jag äter för mätt så trycker det väldigt där uppe . Så nu äter jag lite mindre.

Tror inte det är så mkt annat man kan göra , det dras och slits i musklerna när dom delar sig .

Googla "diastase ved graviditet"

Kan vara en förklaring till varför det gör så ont .

Jeg tror ikke mine magemuskler har delt seg, men tenker jo det kommer til å skje sånn det kjennes ut nå.
Jormor tok blodprøver av meg i dag, er redd for svangerskapsforgiftning hvor smerter øverst i magen kan være et symptom. Jeg er ganske sikker på at smertene er muskelære da, så tror ikke (les: håper ikke) de finner noe.

Men fysøren så vondt det er... dersom blodprøvene er fine tenker jeg å prøve ankupunktur eller kiropraktor.

Back
Topp