Smertelindring

ias

Blir kjent med forumet
Er det noen her som sliter med kroniske smerter? Isåfall hvordan håndterer dere det nå med smertelindring (hvis dere bruker noe). Har alltid slitt med mye smerter i kroppen i mange år og lever til tider på Paracet. Vet det ikke er bra for fosteret så prøver å ikke bruke det, men for å fungere i hverdagen og å få sove så må jeg ta det inniblandt (en til to ganger i uken max) prøver å snakke med legen om det (har ikke noe diagnose) men får bare beskjed om å unngå å bruke det, og blir litt avfeid. Vet ikke hva annet jeg kan bruke, men bruker minste mulige dose og bare når det har gått så langt at jeg ikke klarer å ha vondt lenger.

Paracet er vel det som er anbefalt for gravide. Ellers kan jo varme etc lindre - litt avhengig av hva slags smerter du har.

Har dessverre ingen erfaring, men kan det være noe å snakke med jordmor?

• Liker
Reactions: ias
Ja… har kroniske smerter i nakken og spenningsmigrene. Har brukt masse Ibux og tramadol i mangel på nåke bedre. Så litt utfordrende nå når jeg kun kan bruke Paracet. Ser jeg rett og slett bare må ha lavere terskel for å slappe av og ikke presse meg så mye siden det gjerne er stressrelatert. Må rett og slett bare ta det mye med ro. Er ikke så mye annet å gjøre med det…

• Omsorg
Reactions: ias
Paracet er vel det som er anbefalt for gravide. Ellers kan jo varme etc lindre - litt avhengig av hva slags smerter du har.
Ja, heldigvis så funker Paracet, men det som jeg synes er vanskelig er når legen mener jeg skal unngå å bruke det. Men må jo funke i hverdagen. Kan se om varme hjelper på, takk for tipset :Heartred

Har dessverre ingen erfaring, men kan det være noe å snakke med jordmor?
Skal til jordmor om tre uker så kan snakke med henne. legen jeg har er flink han, men for han så er det bare å ikke ta Paracet og det er jo litt vanskelig når smertene er så intense at jeg ikke fungerer.

Back
Topp