Smertelindring?

Sillynelly

Betatt av forumet
Jeg sliter veldig med tørre slimhinner og tette bihuler for tiden, noe som igjen gir kraftig hodepine, stiv nakke og rygg og generell sykdomsfølelse. Har en slags sår smerte i hele kroppen, litt som når man har infeksjon i kroppen (korona er utelukket).

Drømmer om ibux og ibuxgel, men forstår at begge deler er utelukket for gravide.

Paracet og saltvannsnesespray lindrer litt, men føler meg likevel ganske elendig. Damp hjelper litt, men smertene blusser fort opp igjen:sorry:. Nå prøver jeg varmeflaske for å lindre ømme ledd.

Er det noen som har gode råd?

Dessverre vanlig å være plaget med hovne slimhinner i svangerskap, som igjen gir plager. Skikkelig slitsomt..

Varmeflaske eller varmepølse/rispølse for å lindre smerter i nakken synes jeg har hjulpet. Ellers kan en liten teskje honning ikke skade for slimhinnene og slike symptomer.

Men for demping av smerter vet jeg ikke om så mye mer enn det du nevner. En god massasje kan jo kanskje lindre litt.
Om bihulene er helt tette, har jeg også hatt effekt av å skylle bihulene med neseskyller/nesehorn, som du får kjøpt på apotek.

Åh :( Ikke noe godt. Har vært der du er, og jeg også drømte om Ibux. Fikk brått kjempevondt nedover høyre arm for noen uker siden, pga låsning i skulder. Kjempevondt, og Paracet hjalp ikke nevneverdig. Syns dog varme lindret litt. Har du forsøkt med is? En pose med f.eks frosne bær (innpakket i håndkle) mot nakken?

Noe jeg kan anbefale på det varmeste (bokstavlig talt) for rygg- og nakkesmerter (Og generelt, er veldig digg på vinteren) er varmelaken/sengevarmer. Det er jo ikke lett å få tak i det nå, men til fremtiden. Jeg ville også tatt turen til legen for uken og forhørt meg litt rundt behandling av de tette bihulene, kunne Rinexin vært forsøkt? Tenker det vil være naturlig å forsøke å behandle det, ettersom det er roten til resten av ubehaget. Rinexin kan brukes etter første trimester.

God bedring ♥️

Takk, begge to!

Har forsøkt neseskyller nå, og det kan virke som det hadde en viss effekt. Sliter med kronisk bihulebetennelse, og har derfor alltid mye puss i bihulene. Når de da blir ekstra tette og hovne pga graviditeten får jeg jo ikke ut dette. Ikke rart man føler seg syk. Sykdomsfølelsen lettet faktisk litt umiddelbart etter skyllingen, så nå krysser jeg fingrene for at det er det som gjør susen :happy:.

Tror også at varme vil lindre leddsmertene, så går til innkjøp av varmeflaske og evt noe varmt til å legge på nakken.

Back
Topp