Smertelindring?

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som har tenkt over fødselen og hva de ønsker?

Jeg fødte første uten smertelindring og hun ble dratt ut med kopp og jeg ble klippet mye. Ble litt forferdet.

Med andremann fikk jeg epidural på 6 cm og han var ute etter to press to timer etterpå. Rene drømmen i forhold.

Tar gjerne epidural denne gangen også om jeg kjenner behovet er der :p

Fødte førstemann ganske uproblematisk uten smertelindring, og ønsker det samme igjen :rolleyes:

Jeg har et ønske om en vannfødsel, og om det ikke går vil jeg gjerne ha lystgass. :)

Fødte første uten noenting, litt lystgass med andre.

Regner med det blir ikke tid til stort annet denne gangen heller så har slått meg til ro med det :p

Jeg skal ha førstemann så vet ikke helt hva jeg kan forvente. Men jeg har planlagt å føde i vann og uten annen smertelindring :) Jeg gleder meg til å merke og se hva kroppen kan og jeg vil føle alt! Hehe..

Jeg har så lyst på lystgass, men det brukes ikke Heer hvor jeg skal føde.. Så planen er å prøve uten noe, og eventuelt epidural om jeg føler for det underveis eller om fødselen skulle drøye veldig lenge.
Har to gamle prolaps i ryggen så aner ikke hvordan de stiller seg til dette mtp epidural.

Jeg skal ha førstemann så vet ikke helt hva jeg kan forvente. Men jeg har planlagt å føde i vann og uten annen smertelindring :) Jeg gleder meg til å merke og se hva kroppen kan og jeg vil føle alt! Hehe..

Jeg hadde store planer om å sitte i vann med første, men pga at pulsen til baby gikk ned under hver rie måtte jeg sitte med registrering og ble beordret til å sitte i ulike stillinger..

Håpte kanskje det skulle gå med nummer to, men da ble jeg satt i gang, så også uaktuelt :p

Så det eneste jeg forventer denne gangen, er at jeg ikke kan forvente noe som helst :wacky:

Prøvde lystgass med første, syns ikke det ga noe effekt annet enn at jeg fikk mer kontroll på pusten pga masken som var så tung å puste i. Hadde håpet på vannfødsel, men orket ikke å flytte meg tilbake i badekaret (angrer veldig på det).

Denne gangen håper jeg på vannfødsel, og kanskje blir det lystgass/romluft på maske for å hjelpe til med å kontrollere pusten når det står på som værst.

Jeg har et ønske om en vannfødsel, og om det ikke går vil jeg gjerne ha lystgass. :)
Eg synes det var helt forferdelig å være i vann, hoppet ganske fort ut av det badekaret :woot:

Første hadde eg epidural, andre hadde eg ingenting , synes fødselen med nr 2 var mye bedre enn med første , følte eg ikke hadde helt kontroll over kroppen med epiduralen.
Så planen er ingen smertelindring med nr 3 også :happy:
Lystgass får man ikke der eg skal føde.

Jeg har i utgangspunktet tenkt til å se det an, men med overhengende fare for å bli satt i gang eller keisersnitt så spørs det om det ikke blir epidural her.

Håper å klare meg med kun lystgass

I utgangspunktet har jeg lyst på naturlig fødsel. Sist gikk alt så fort at vi ikke rakk smertelindring, og det var ikke noe savn for meg. Siden fødsel nr 2 sies å gå fortere ser jeg ikke for meg at vi rekker stort denne gangen heller. De har ikke lystgass på sykehuset hvor jeg skal føde. Har ytret ønske om å få komme på den delen av føden der fokuset ligger på naturlig fødsel, de har badekar osv.. så får de heller flytte meg hvis ting skulle ta lang tid eller det blir komplikasjoner.

Naturlig fødsel sist og denne gangen epidural pga svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk. For å være ærlig synes jeg smertemessig det var best med epidural før pressrier men best uten med pressrier. Fikk smerter på en helt annen måte, og mindre kontroll.. Like effektive fødsler begge, mellom 2 1/2 - 3 timer etter vannavgang :) men fantastiske fødsler begge to, og følte meg trygg og ivaretatt på begge :)

Tenker jeg må klare 4 fødsel uten noe når jeg har klart de 3 første uten noe :stop:

Back
Topp