Smertelindring..

Jeg vil ikke binde meg til noe før fødselen er igang! Aner jo ikke hvor vondt jeg synes det er... Men jeg vet hva jeg kan få, og hva jeg har lyst på! Varmt bad eller dusj har jeg lyst på! Også blir det vel å prøve lystgass! Blir det for ille så er epidural et godt alternativ! Men har av jobb-erfaringer litt tvil til epidural og... så det er siste utvei!
En ting jeg ikke vil ha (ihvertfall ikke nå...men kan jo bytte mening) er de saltvanns-sprøytene i ryggen, eller den sprøyta de setter vaginalt.

Men vil også høre litt på hva jordmora jeg får anbefaler og foreslår iforhold til de smertene jeg har da! Det å bevege seg eller finne gode stillinger å ligge i kan jo også hjelpe litt...

Jeg tenker at jeg skal bruke badekar, og evt andre naturlige form for smertelindring, men jeg har bestemt meg for fødeavd. så da har jeg mullighet til annen smertelindring om jeg skulle trenge det.

Får se hva som skjer når det er i gang, jeg vet jo ikke hvordan det er[:)]

Jordmora mi har sagt til meg at hun ikke vil at jeg skal bestemme noe som helst før fødselen begynner, for man vet aldri hva som skjer.

Men det er lurt å gjøre seg opp noen tanker om di forskjellige alternativene værtfall[:)]

Jeg hadde store planer om badekar og greier, det som skjedde var at jeg ikke rakk noe splashing i karet i det hele tatt. Jeg fikk akupunktur og lystgass...lystgassen hjalp litt,men den var også god å ha til å puste med...var lett å glemme det med pustingen og bare knyte seg!
Mitt råd er å tenke over hva man kunne tenke seg,men ta avgjørelsene når den tid er der, blir som oftest ikke slik man hadde tenkt seg uansett!
Lykke til!

Back
Topp