Smertelindring ved innsett

Corgimamma

Andre møte med forumet
Hei,

etter 3 veldig smertefulle innsett har jeg blitt smertelindring ved neste innsett. Noen som har erfaring med dette?

Høres ikke særlig greit ut med smertefulle innsett. Når/hva er det som gjør vondt? Jeg synes det er ganske ubehagelig å få satt inn spekelet (eller hva det heter), men så lenge jeg slapper av (så langt det lar seg gjøre), går det greit. Tar jo ikke så lang tid, heller. Men bra du kan få noe for å dempe smertene, da.

Har du full nok blære?
Blæren har vært så full at jeg har tisset på meg
Andre ganger har den vært ok full, men åpningen ligger vanskelig til, så behandlingen blir veldig smertefull. Siste gang lurte mannen min på om vi skulle avbryte siden jeg hadde så vondt.

Høres ikke særlig greit ut med smertefulle innsett. Når/hva er det som gjør vondt? Jeg synes det er ganske ubehagelig å få satt inn spekelet (eller hva det heter), men så lenge jeg slapper av (så langt det lar seg gjøre), går det greit. Tar jo ikke så lang tid, heller. Men bra du kan få noe for å dempe smertene, da.
Spekelet synes jeg ikke gjør noe vondt. Åpningen til livmoren har en kraftig vinkel, så denne tuben som skal føres inn er veldig smertefull.

Man ligger der, har gått gjennom mye og skal endelig få resultatet som man ønsker så inderlig inn og det gjør så innmari vondt.

Dette har muligens også resultert i svak vaginisme, er redd mannen skal gå for langt inn og at jeg skal få vondt. :(

Spekelet synes jeg ikke gjør noe vondt. Åpningen til livmoren har en kraftig vinkel, så denne tuben som skal føres inn er veldig smertefull.

Man ligger der, har gått gjennom mye og skal endelig få resultatet som man ønsker så inderlig inn og det gjør så innmari vondt.

Dette har muligens også resultert i svak vaginisme, er redd mannen skal gå for langt inn og at jeg skal få vondt. :(
Uff! Ja, det forklarer smertene. Kjipt at det er sånn. Jeg krysser fingrene for at de får til en god smertelindring for deg neste gang.

Blæren har vært så full at jeg har tisset på meg
Andre ganger har den vært ok full, men åpningen ligger vanskelig til, så behandlingen blir veldig smertefull. Siste gang lurte mannen min på om vi skulle avbryte siden jeg hadde så vondt.

Huff det høres kjipt ut! Jeg hadde for lite urin i blæren første gang de prøvde å sette inn, og det var veldig vondt fordi kateteret skrapte meg opp, og de måtte til slutt gi seg fordi det ikke gikk. Var mye verre enn egguttaket. Så om du har vinkel på selv ved full blære skjønner jeg at innsettene er vonde!

For meg løste det seg når blæren ble full nok, da gikk kateteret inn uten smerter. Så dumt at det ikke hjalp for deg. Håper innsettene kan bli bedre med smertelindring!

Back
Topp