Smertelindring ved fødsel

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Noen som har tenkt på dette? :)
Så fødselssjema mitt igår. Jeg prøvde vannpapler og akupunktur. Og lystgass. Hjalp ikke her så nå til sommeren skal jeg føde uten noe :)

Her blir det epidural denne gang også regner jeg med ;) mest fordi jeg ikke vil ende opp på fødeloftet på sir. Vil heller være på fødeavdelingen.

Jeg tenker også epidural. Hadde det sist og da fikk jeg slappet av en liten stund. Har skikkelig fødselsangst...

Sist brukte jeg:
Badekar (digg men dempet riene for mye)
Akupunktur (mer stress enn virkning da jeg ikke kunne røre meg som jeg ville og trykke hodet ned i puten med en mål i pannen)
Lystgass :Heartpink:Heartpink:Heartpink
Epidural (digg den tiden det hadde effekt, fikk noen timers pause fra smertene)

Kommer til å velge sykehus med lystgass igjen, selv om det blir lang reisevei.

Lystgass og badekar er håpet iallefall.. Fikk epidural sist, men syns ikke den fungerte noe særlig i det hele tatt :( lystgassen gjorde meg care :p

Hadde epidural med første og det hjalp mykje. Ingenting med nr to, gjekk så fort at det var ikkje tid. Så lenge denne fødselen ikkje tek lengre tid enn med nr 2 tenker eg å ikkje bruke noko.

Jeg tar alt jeg kan få :p Men jeg vil ikke ha det derre morfin greiene. Epidural vil jeg ha og andre ting også :p Vet ikke alt jeg kan velge mellom, så jeg må få litt mer info :)

Tar da som da komme, men håpe eg klare meg uten epidural iallfall :-)

Skulle ha: lystgass og akupunktur

Fikk: 2 epiduraler som ikke virket (med bonus), Dobbelt så mange fenatyl som de anbefalte, lystgass, oksygen osv osv..... Fikk ikke lov til å bestemme selv. Overlegen kom innom og tok over alt ;)

Har tenkt en del på det, og kommet frem til at jeg må ta det litt der og da. Har alltid sett for meg at jeg ikke skal ha noe annet enn badekar og akupunktur. Blir nok ikke badekar pga risikosvangerskap, og nå tenker jeg at sjangsen er stor for at jeg sier ja takk til det meste :p

Jeg tenker at jeg ikke skal ha epidural, men det vet jeg nok ikke før det er i gang. Plutselig føler jeg nok at jeg MÅ ha det ;)

Badekar og akupunktur sist og det var nok, tror jeg gjør det samme nå :)

Håpet er å klare meg med badekar og lystgass:) er livredd nåler så en epidural er egentlig ganske uaktuel, selvfølgelig dersom det ikke sjer noe som gjør den nødvendig!

Jeg har ikke tenkt så veldig mye over det, men tror jeg vil prøve akupunktur, men kommer til å ta i mot det av smertelindring de mener jeg bør ha for å klare meg igjennom, kommer jo ann på hvor lenge fødselen varer sikkert. Har ingen meninger om det, er jo første gang for meg

Back
Topp