Smertelindring under fødsel

Jeg har født en gang med og en gang uten.

Første gang var det helt nødvendig med epidural, å da var det såvit jeg klarte å presse ut ungen likevel. Så uten epidural hadde jeg nok ikke hatt noen krefter til å få han ut.

Med nr to trengte jeg kun lystgass, å det var mest for å ha noe å fokusere på.

Denne gangen tar jeg det som det komme, håper på å klare uten. Mest fordi jeg hadde en fantastisk tid etter på med nr to. Jeg var med våken og tilstede, mer uthvillt og hadde ingen vondter og plager. Med nr 1 var jeg helt kjørt og hadde mye vondt i ryggen etter epiduralen. Men det var verdt det.
 
Jeg rakk ingenting sist! Eller jeg fikk vel en paracet! :happy090
Er åpen for epidural denne gangen også, men ser for meg styrtfødsel igjen..
 
Med førstemann så brukte jeg lystgass og fikk også epidural og hadde en fin erfaring med det:happy: fødselen min varte i 6timer fra jeg kom in på sykehuset til guttungen var ute, så riene mine ble ikke påvirket av epiduralen:happy: Planen er å ha epidural denne gangen også så lenge tiden strekker til det og det ikke blir en kort fødsel:)
 
Fødte fint med bare lystgass sist og kommer ikke til å vil ha noe annet denne gangen heller :)

Vet ikke om det hjalp på smertene men det hjalp psykisk i alle fall
 
Var åpen for å ta i mot smertelindring med første, startet med badekar og endte med epidural. Fikk tatt det verste av smertene, men kjente fremdeles riene veldig godt.
Tenker jeg tar det som det kommer denne gangen også. :)
 
Jeg har født 2 ganger før, der jeg fikk lystgass med nr 1 og ingenting med nr 2 (de hadde slutta å tilby lystgass).
Så jeg kommer til å ha samme instilling som ved begge tidligere fødsel, der jeg tar imot det jordmødre anvefaler. Jeg er generelt ikke så veldig god venn med nåler, så jeg kommer ikke til å be om epidural med mindre de sier at det er det beste.
 
Hva tenker dere at dere skal ha av smertelindring under fødsel? (Hvis dere skal ha det). Er førstegangs og så usikker på hva jeg ønsker

Er førstegangs selv, og tenker at jeg ikke kan spå om jeg trenger smertelindring eller ikke. Og heller ikke hvilken smertelindring, vet jo ikke hvordan fødselen blir. Ønsker jo helst å føde uten medisinsk smertelindring, men om smertene blir helt uutholdelig så er jeg selvfølgelig åpen for det. Ønsker heller ikke keisersnitt, men om det blir nødvendig så vil jeg akseptere det...
 
Back
Topp