Smertelindring under fødsel

Har født to ganger tidligere.. En gang med epidural og en gang uten. Sist var styrtfødsel, og ikke tid til bedøvelse. Fikk så store smerter i underliv/bekken at jeg var helt ute av stand til å bevege på kroppen.. Klarte ikke gå på to uker, og tok 8 mnd før jeg følte meg noenlunde normal.. Håper virkelig på epidural denne gangen også, og håper det gjør at fødselen blir mer kontrollert slik at jeg kan bevege meg etter fødsel :P

Epiduralsprøyta kjente jeg ikke. Hadde så vondt at jeg ikke kjente når han stakk i det hele tatt. Opplevde epidural som å komme til himmelen. Mitt beste tips er å ha et åpent sinn til smertelindring. Man vet aldri hvordan fødsel blir og det er umulig å planlegge at man ikke vil ha det ene eller andre før fødsel:happy:
Samme her :P

Jeg har født 4 ganger før og vet at ingenting går som en planlegger :)

Jeg har flere ganger ønsket å føde i badekar, MEN det har enda ikke hent da jeg har hatt misfarget fostervann, og andre komplikasjoner, og baby har måttet overvåkes ekstra nøye vær gang.
Har kun fått låge oppi helt i starten to ganger før vannavgang. Med nr 1 og nr 2.

Ellers så har jeg født 2 ganger helt naturlig uten lystgass, og 2 ganger med kun lystgass. Så mitt ønske er kun lystgass, og i badevann. Blir vell som vanlig kun lystgass med min flaks :P
Jeg liker, og føle at jeg har kontroll. Det å kjenne at jeg/kroppen jobber. Kjenne den følelsen av at baby omsider kommer ut av meg etter en god innsats også oppå magen. Det er så ubeskrivelig fantastisk at jeg er redd for å miste den følelsen om jeg er helt bedøvd av epedural f eks...
Også har jeg et ønske om at Mannen min skal få tid til å støtte meg igjennom sin tilstedeværelse denne gang. For sist rakk vi ingenting sånt, og vi satt igjen helt sjokka. Kom inn med 3-4 cm åpning og kant, og måtte få henne ut på 30 min...
Pga komplikasjoner. Lystgassen var utrolig kjærkommen spessielt under den fødselen. :D

Back
Topp