Smertelindring under fødsel

Natalie og Auroras mamma

Spire i magen <3
Dere som har født før, fødte dere med eller uten smertelindring?

Første fødsel prøvde jeg badekar og akupunktur som smertelindring, som ikke hjalp i det hele tatt. Endte med lystgass helt på slutten.

Andre gang måtte jeg ha litt lystgass under pressinga☺️

Nå har jeg lyst å prøve helt uten smertelindring.

Hadde håp om å kun bruke lystgass, men når jeg ikke fikk pauser mellom riene fikk jeg fort spinalbedøvelse (skulle hvert epidural men ble satt litt feil og jeg klagde ikke!).
Forbannet alle fødselshistorier som snakket om sier i 1 min også pause i 5 min osv, riene kom konstant ved 14 tiden og snuppa kom 20.20 så glad jeg kunne få litt pause med spinalbedøvelsen og håper neste fødsel blir med pauser ;)

Fikk epidural. Hadde ikke noe valg da det var setefødsel :)

Med førstemann fikk jeg epidural, og ble etterhvert satt på drypp. Hadde også lystgass som min beste venn
Andre gangen hadde jeg kun risposer, forbannet det der og da for at vi ikke hadde tid til epidural, men såååå glad for det etterpå, og håper jeg klarer meg uten denne gangen og :)

Fikk akupunktur. Måtte ta de ut ganske kjapt for synes nålene var i veien. Håper jeg kan være i badekar denne gangen. Sist fikk jeg ikke lov grunnet intravenøsantibiotika og igangsetting :(

Jeg fødte uten smertelindring, og ønsker å gjøre det denne gang også. Var ikke helt sikker før fødselen sist, men når det sto på var eg ikkje i tvil og ville heller bare prøve å fokusere på pusten. Blir spennende å se denne gang

Født uten fire ganger.. Har hatt styrtfødsler med varighet mellom 1 og 2 timer, så har aldri rukket å få noe:)

Har bare brukt lystgass alle gangene.

Fødte med epidural. Helt fantastisk! Tar det gjerne igjen. Fungerte akkurat slik den skulle.

Når det finnes noe så fantastisk som epidural så er det ikke snakk om at jeg skal pine meg gjennom fødsel uten :D
Hadde sist, og skal definitivt ha det igjen.

Rakk ikke annet enn lystgass sist og mistenker at fødsel nummer to vil gå enda fortere så får nok belage meg på lite smertelindring denne gang om ikke ahus får lystgassen tilbake innen den tid heller :p

Første fødte jeg uten noe smertelindring. Rakk ikke noe. Med andremann var vi tidlig ute med å sette oss i epiduralkøen. Pga indusering og raske fødsler blir riene iiinsaaaine intense, med ca null pause. Så var glad jeg rakk det andre gang.

Hadde ikke smertelindring med første. Var en forholdsvis rask og lett fødsel og da det begynte å bli så vondt at jeg ville ha noe var det for sent og ungen var nesten ute :) håper jeg er så heldig at jeg får en sånn fødsel denne gangen og :)

Jeg fikk epidural ved 5cm åpning, en time etter de hadde tatt vannet mitt. Da ble riene så sykt vonde, og jeg hadde hatt vonde maserier i over 2 døgn så var helt utmattet. Epidural var fantastisk, håper jeg rekker å få det denne gangen også :)

Har født 3 barn uten smertelindring.

Med første brukte jeg lystgass masken. Men de hadde glemt å skrue selve gassen på. Men tror den hjalp med å finne en god pusterytme.

Så regner ikke med å bruke smertelindring denne gang. Ddt er hvertfall ikke ønskelig

Jeg brukte bare lystgass med førstemann. Kan tenke meg å prøve badekar denne gangen (og sikkert litt lystgass også) :)

Rakk ikke annet enn lystgass. Men den fungerte ikke som den skulle heller. Håper på uten smertelindring denne gangen. (Sier jeg nå ;p)

Back
Topp