smertelindring under fødsel

Brukte du smertelindring under fødselen? Hva brukte du? :) (mulig å velge flere alternativ)

• epidural

Votes: 9 33,3%
  • lystgass

Votes: 9 33,3%
  • spinalbedøvelse

Votes: 5 18,5%
  • morfin

Votes: 4 14,8%
  • ingenting

Votes: 12 44,4%

• Antall som har svart
    27

Lærerspiren

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Sensommerbarna 2016
Brukte du smertelindring under fødselen? Hva brukte du? :) (mulig å velge flere alternativ)

Badekar- funket slik at jeg slappet godt av mellom riene, vurderte epidural men rakk aldri..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

nr 1 : der hadde jeg epidural og lystgass men så ble det HS og da fikk jeg spinalbedøvelse og.
nr 2 : hadde bare epiduralen.

Jeg brukte kun badekar. Jeg har så enormt sprøyteskrekk. Så noe smertelindring er ikke aktuelt. Sså har kun brukt badekar på alle tre.

Fikk epidural etter ca 9 timers vondt med intense rier..

Har ikke hatt smertestillende på noen av de. Er litt skeptisk til sånt :p Tar helst ikke paracet engang jeg.. hehe.. Litt rar :p

Jeg fikk epiduralen satt i ryggen, men lillebror var ute før den rakk å virke:eek:

På førstemann så rakk jeg ikke annet enn litt akupunktur. Og fikk aldri til den lystgassen. Kom inn med 7 cm åpning.

Denne gang måtte jeg bli satt i gang. Litt nederlag, for kom så godt i gang forrige fødsel. Fikk 3 cm åpning på en halvtime da, så skal ikke klage på det. Men jaggu meg godt de skrudde av dryppet, ellers hadde jeg fått en kjempetøff fødsel, og en unge født på kanskje et par timer.. og uten krefter. Men lystgassen måtte jeg ta i bruk. Den EIDE jeg da :P Hehe.. Snakk om forskjell på fødsler :P

Hadde epidural med tvillingene.
Kun lystgass denne gang.

Brukt lystgass begge gangene..

Prøvde lystgass, men bare kastet opp av den. Badekar var utelukket, siden vannet hadde gått, og plutselig gikk det så fort i svingene at jeg ikke rakk å tenke tanken på noe smertelindring :-P

Nr.1 så brukte jeg, epidural (virka ikke)
Nr. 2 Spinal (hadde ikke noe valg siden det var ks :P ) Fikk også lystgass og morfin!

Hadde et par magadrag av lystgass, men munnstykket smakte så plastikk at jeg droppa det, hadde ikke noen virkning heller bortsett fra at jeg fikk noe å gjøre på;)

Fikk ingen Smertelindring.

De skulle gi meg epidural men jordmora brukte en time på å klare å sette venflon på meg, måtte kalle inn en annen jordmor og til slutt måtte anestesi sykepleiern komme å sette. Jeg var gul og blå og skikkelig hoven! Og da hun var ferdig hadde jeg gått fra 4 til 7 cm, så da ble det ikke no. Men jeg hadde det aldri helt uholdbart, så det gjorde ikke no.

Jeg var uheldig og fikk en alvorlig rift etter fødselen, så jeg ble kjørt på operasjonsbordet, og da fikk jeg spinalbedøvelse. Skikkelig ekkelt etterpå. Kunne ikke kjenne venstre foren min, men kjente aldri noe i ryggen i ettertid.

Jeg har ikke hatt smertestillende under noen av fødslene. Jeg hadde lyst å prøve badekar, men da alt kom til alt var det ikke så fristende likevel.

Overraskende mange som ikke brukte smertelindring! Jeg brukte heller ikke noe smertelindring under fødselen! :) Gikk så fort at jeg ikke rakk å tenke på det engang!

Hadde lystgass med første, så ble det hastesnitt og spinal..

Var veldig redd denne gangen og klar på at jeg skulle ha epidural.. Fikk lystgass fra 4 cm til anestesilegen var ledig (ca 3 timer).. Alt ble så mye bedre da jeg fikk epidural, ble mye mer avslappet og positiv til hele fødselsopplevelsen:-)

Blir det flere barn kommer jeg til å ta epidural igjen:-)

Back
Topp