Smertelindring eller naturlig fødsel?

Tar det som det kommer. Brukte kun lystgass med de andre. Men skal ikke ha epidural!
 
Enig med en over, er det noe forskjell, ikke at jeg sier alle mener det, men mange mener det er en bragd og føde uten smertelindring.
Men for mange inkludert meg så hadde jeg nok ikke turt enda en fødsel hadde det ikke vært for smertelindring.
Var sliten nok etter 30+ timer med fødsel, var godt med noen få timer uten smerte :p
Håper bare alle får den fødselen de vil/ønsker å ha og at alle sitter igjen med en fin opplevelse, syns alle fødende er helt fantastisk sterke uansett lindring eller ikke:Heartpink
 
Naturlig:) redd for å bli kvalm av gassen, å har hatt styrtfødsler så epidural har ikke vært aktuelt om jeg ville hatt en gang :)
 
Det tilbys ikke lystgass der jeg skal føde, og forrige gang ble det ikke tid til epidural så da ble det uten smertelindring. Regner litt med at historien gjentar seg...
 
Tar det som det kommer. Forrige fødsel kjente jeg behov for smertelindring først ved 8cm, så rakk ikke epidural. Iom at jeg ønsker å føde i vann håper jeg at det ikke blir behov for smertelindring. Men tenker absolutt ikke at det er et nederlag om jeg får behov for epidural. Hver fødsel er unik og man må bare ta det som det kommer :)
 
Håper jeg kan føde uten, men lystgass er nok et godt alternativ tror jeg. Skal på omvisning på fødeavdelingen om et par uker, så regner med å få vite litt mer da.
Tror nok epidural utgår pga. en skade i korsryggen, men får høre med jordmor når den tid kommer. :)
 
Jeg har en fødsel med og en uten epidural. Ser på de som like store bragder! Men den med var definitivt mest "behagelig", siden jeg fikk spist og slappet litt av innimellom slagene :happy:

Denne gangen vil jeg virkelig prøve vannfødsel og føde på en litt roligere avdeling som ikke tilbyr epidural.
Meeen blir fødselen satt igang tar jeg det som det kommer. Men sprøyteskrekken lever i meg hardt enda, så vi får se :hilarious:
 
Planen er å ta ting som det kommer. Hvis jeg føler ting blir uholdbart/smertefullt ser jeg ikke bortifra at jeg vil be om epidural. Utover det har jeg ikke gjort meg opp noen tanker, men er i redd for verken ytterligere smertelindring eller fødsel uten smertestillende.
 
Jeg gikk inn med åpent sinn og håpet jeg kunne greie meg med lystgass. Jeg fikk morfin tidlig i løpet fordi riene kom så hyppig, hadde nesten ikke pause mellom de (indusert fødsel) og fikk tilbud om epidural, noe jeg sa. Ja til men heldigvis ikke trengte når jeg fikk prøve lystgass. Så det ble med morfin og lystgass :)
 
Tar det litt som det kommer. Fikk lystgass med e andre to, men ble så voldsomt kvalmen og spydde under begge fødslene :depressed: Håper å få ligge lenger i badekaret denne gangen, sist måtte jeg ut etter ti minutter fordi pressriene begynte og vannet ikke hadde gått så da fikk jeg ikke ligge der lenger :p
 
Back
Topp