Smertefullt egguttak!

L-40407084

Andre møte med forumet
Hei! Klinikk Hausken sa egguttaket skulle være over på 15 minutter, og relativt smertefritt. Jeg fikk Valium, Oxynorm, og Paracet. Inngrepet tok nesten en time (!) og var så fryktelig vondt!! Jeg har partiell vaginisme, så på venstresiden var musklene så stramme at legen knapt nok klarte å nå eggstokken.

Er det noen her som kan komme med noen tips til hva jeg kan be om at skal gjøres annerledes neste gang?

Dette var leit å høre. For min del opplevdes egguttaket ganske smertefull, men overkommelig. Gikk i hvert fall fort, ca 20 minutter for 19 egg. Fikk også noen smertestillende i forkant av uttaket, og de brukte lokalbedøvelse. Men jeg fikk beskjed på om det kunne vært vondt, så jeg var mentalt forberedt.

Fikk du lokalbedøvelse? Dette kan du be om neste gang.

Så trist å høre om opplevelsen din! Og skjønner din sak er litt mer kompleks grunnet vaginismen :Heartred

Jeg fikk ekstreme smerter ETTER første egguttak. Jeg krabba ut i gangen og ropte på hjelp etterpå. I forkant av neste uttak ble det bestemt intravenøs smertelindring med morfin(lignende), samt beroligende (i tilfelle jeg skulle få så sterke smerter igjen). Dette i tillegg til annen premedikasjon i tablettform som paracet osv. Lokalbedøvelsen er også kjempeviktig (men det vil jeg tro du fikk?).

Hadde spurt om ny plan på smertelindring og mulighet for intravenøs morfin.

Fikk ingen slike smerter etter de neste uttakene.

Huff, ikke noe særlig.
Mitt første uttak var veldig vondt, og jeg hadde ekstremt vondt etterpå - Lå og vred meg i senga.
Fikk økt dosen med oxynorm, og ekstra lokalbedøvelse.
Andre uttaket var mye bedre, og tredje uttak kjente jeg nesten ingenting verken underveis eller etterpå :)
Fikk sovet litt før det siste uttaket også, så var temmelig avslappet i kroppen :hilarious:
Nå sliter ikke jeg med vaginisme, men håper at litt ekstra bedøvelse og ekstra smertestillende kan hjelpe deg litt!

Jeg fikk vival og morfin og masse paracet. Jeg kjente litt ekle stikninger helt på slutten av uttaket bare, da legen sparte de "verste" til sist, de eggposene som lå nærmest eggstokkene.. Håper det går bedre neste gang! Du må jo kansje få litt mer så du kan klare og slappe av :Heartred

Tusen takk for gode svar <3 Jeg har ikke inntrykk av at klinikken kan administrere medisiner intravenøst, men jeg kan jo spørre. Jeg håper også at jeg kan få en enda større dose muskelavslappende, siden det er den stramme muskulaturen som jeg tror er "verstingen" her. Jeg merket knapt at jeg hadde tatt Valium (den har jeg hørt at egentlig skal gi en ganske kraftig rus), så jeg har kanskje mye å gå på der.

Hei! Klinikk Hausken sa egguttaket skulle være over på 15 minutter, og relativt smertefritt. Jeg fikk Valium, Oxynorm, og Paracet. Inngrepet tok nesten en time (!) og var så fryktelig vondt!! Jeg har partiell vaginisme, så på venstresiden var musklene så stramme at legen knapt nok klarte å nå eggstokken.

Er det noen her som kan komme med noen tips til hva jeg kan be om at skal gjøres annerledes neste gang?
Hei! Hausken tilbyr narkose ved egguttak. Vet ikke om de har det ved alle klinikkene, men ihvertfall i Stavanger. Verdt å høre. Jeg fikk tilbud om narkose om jeg ønsker på vårt neste forsøk.

Hei.
Jeg ble også overomplet over hvor vondt egguttaket var og jeg fikk morfin intravenøst!
Jeg følte all virkning forsvant i det jeg ble trillet inn på operasjonssalen.. kjenner jeg gruer meg masse til neste uttak.. var ikke så mange råd å komme med, men ville bare si at vi er flere med samme erfaring .

Hei. Er det slik at du måtte ta ivf pga vaginisme? Jeg har også vaginisme og har forsøkt å bli gravid i 12 mnd, men vet ikke om vaginisme som er årskaken til at jeg ikke blir. Prøvene våres var ok, så skjønner ikke.

Jeg hadde også et veldig smertefullt egguttak. Fikk visst den ‘vanlige komboen’ av piller + lokalbedøvelse, men merket liten til ingen effekt av det. Det var sykt vondt og det føltes som om jeg kjente all stikkingen og rotingen som de holdt på med inni eggstokkene. Nå skal jeg snart ha nytt uttak og vurderer å be om narkose, eller om det finnes en mellomting som jeg bør prøve først. Noen tips?

Jeg hadde også et veldig smertefullt egguttak. Fikk visst den ‘vanlige komboen’ av piller + lokalbedøvelse, men merket liten til ingen effekt av det. Det var sykt vondt og det føltes som om jeg kjente all stikkingen og rotingen som de holdt på med inni eggstokkene. Nå skal jeg snart ha nytt uttak og vurderer å be om narkose, eller om det finnes en mellomting som jeg bør prøve først. Noen tips?
Jeg har hatt problemer med at jeg nesten besvimer på noen av mine egguttak, da ikke hovedsaklig pga. smerter, men pga jeg kjenner all romsteringen, noe som er ekstremt ubehagelig. På mitt siste uttak hadde jeg på AirPods, hørte på min egen musikk og fikk en kald klut på pannen. Det gjorde i alle fall at jeg klarte å fokusere på noe annet og det gikk mye bedre!

Back
Topp