Smertefull sex - 3. Grads revning / rift

mamma22åring

Andre møte med forumet
Jeg sitter her med tårer i øyene..
Gleden med sex er borte ikke fordi jeg ikke har lyst fordi det har jeg så inderlig mye..

Det gjør såå vondt, selve skjedeåpningen og inngangen er så øm og vond. Hver gang vi skal ha sex som er sjeldent nå fordi jeg ærlig ikke tørr! Så må vi være sååå forsiktige og alt blir bare skummelt og vondt.. 4,5 mnd siden fødsel, jeg vet ikke hva kan gjøre.

Har dere tips, råd eller noe å oppmuntre meg med?
Er vanskelig å snakke med andre om dette..
 
Ta kontakt med lege/gyn/sykehus sånn skal det ikke være.
Fødselsskader er en reell ting, ta dere på alvor og få hjelp
 
Snakk med lege. Kan være du har arrvev som ikke er så tøyelig
Kan også være lurt om du prøver ut litt leker på egenhånd, da slipper du iallefall å være redd for at det skal gjøre vondt fordi partneren din er litt uforsiktig (bare tanken på det kan nemlig gjøre at det gjør mer vondt). Masse glidemiddel er og lurt :)
Håper det kommer seg for deg :)
 
Jeg har det akkurat på samme måte 9mnd etter fødsel. Det er helt sinnsykt kjipt og får utover både Livskvalitet og samliv.
Jeg har time på sykehuset i morgen og er veldig spent på hva de sier.
Frykter at de avviser det med «det går seg til med tiden» som jeg fikk beskjed om da jeg var der 3 mnd etter fødsel
 
Jeg var på sykehuset i dag og de kunne ikke se noe synlig galt med meg. De tok en ultralyd for å utelukke cyster og en bakterieprøve.
Legen mente at siden nervene ble revet av under fødsel og det var vondt så lenge etterpå så «husker» nervene at berøring skal gjøre vondt og må avlæres dette. Jeg fikk med meg en resept på en lokalbedøvende gel som jeg skal smøre på hver dag i 6-7uker og sakte trene opp området til å tåle berøring igjen.
Så vi får se da!
 
Hos meg gjorde det vondt første 6 mnd etter fødsel, spesielt med kondom da det er på ein måte harde fliker på den. Tips er bruk mye glidemiddel og bli skikkelig kåt før penetrering og slapp av i musklene der nede. Si stopp om det gjør vondt,ikke press deg for hans del.
 
Ammer du? Det kan gjøre slimhinnene litt tørre. Men dette høres ut som at det er noe mer som bør undersøkes, for å være helt ærlig.. Har du fått oppfølging etter fødselen? Jeg hadde 3/4-gradsrift, og jeg turte ikke ha sex før etter 5 mnd, men da var det ikke vondt (det var annerledes enn før, men på ingen måte ubehagelig). Ellers er det jo glidemiddel og bruke god tid på forspillet såklart, så du selv er ordentlig våt. Men, virkelig, ta kontakt med lege. Om ikke fastlegen din tar deg alvorlig, så kontakt sykehuset du fødte på. Du skal ha krav på endel oppfølging etter fødselsskade, jeg gikk eksempelvis til spesialfysioterapeut i etterkant, og kunne fått mer om jeg hadde hatt noen plager.
 
Back
Topp