Smertefull mageknip?

Anleggsfrue

Betatt av forumet
Junilykke2018
Har en liten en som ligger å «tar i» som at han skal bæsje, men det kommer ingenting... slik holder han på hele natta, å det tærer på søvna hans og min... jeg ammer 1-2 ganger på natta og ønsker litt søvn uttover dette men det blir lite...
Han ligger rett og slett å «tar i» så og si hele natta uten at det kommer noe, på dagtid gjør han ikke det... noen som har noe forslag hvorfor han holder på slik? Er så redd for at det er svært vondt til ham...

Samme her, men det kommer til slutt.. men var en heel dag hun holdt på sann.. klarte ikke å roe seg å lå bare å trykte å grein.. var helt utslitt..

Har du prøvd å «sykle» med beina hans? Det kan hjelpe å få luften/bæsjen ut. :)

Samme her, men det kommer til slutt.. men var en heel dag hun holdt på sann.. klarte ikke å roe seg å lå bare å trykte å grein.. var helt utslitt..

Gråter heldigvis ikke over det, men ser jo så ubehagelig ut å holder jo på nesten hele natta... får håpe det går over snart i løpe av de neste månedene..

Prøv å legge babyen på siden kanskje..

Han er mye roligere når han ligger på siden og ligger da som regel inntil meg for at han ikke skal havne på magen, da han fort gjør det når han ligger på siden... så føler det er en risiko å ta på natta... blir fort varmt å ha han inntil seg hele tiden også...

Hvis madrassen ikke er for myk skal det gå fint å legge på siden. De gjorde det konsekvent på sykehuset oppi babysenga. Prøv å kanskje legg hofta litt mindre på siden.

Bare fint å ha han liggende inntill deg på siden i sengen. Legg heller vekk/med dyden om det blir for varmt.

Akkuratt samme her, kan ligge å «presse» hele natta mens han tilsynelatende «sover» tærer på søvnen de nettene det er slik[emoji28] for oss altså..

Sånn holder Olav også på.. Får skikkelig vondt av han, men i og med at han sover og ikke gråter håper jeg at det ikke er veldig vondt. Får ikke sove når han holder på sånn :( Han roer seg når han ligger på siden, men tør ikke la han ligge sånn når jeg sover

Akkuratt samme her, kan ligge å «presse» hele natta mens han tilsynelatende «sover» tærer på søvnen de nettene det er slik[emoji28] for oss altså..

Ja, jeg får værtfall ikke sove når han holder på slik[emoji85] får jo for det første vondt inni meg, og for det andre våkner jo morsinnstinktet med en gang‍♀️[emoji23]

Foreningen for uventet barnedød skriver at faren for krybbedød er 3 ganger større når baby ligger på siden enn på ryggen. Jeg ville latt han ligge på ryggen om natta.

Sånn holder Olav også på.. Får skikkelig vondt av han, men i og med at han sover og ikke gråter håper jeg at det ikke er veldig vondt. Får ikke sove når han holder på sånn :( Han roer seg når han ligger på siden, men tør ikke la han ligge sånn når jeg sover

Vår roer seg også på siden, men jeg tørr heller ikke å la han sove på siden...
får langt ifra sove som mor når det skal være slik.. man våkner jo av ingenting å tanken på at barnet kan ha det vondt er ikke greit...[emoji27]

Han er mye roligere når han ligger på siden og ligger da som regel inntil meg for at han ikke skal havne på magen, da han fort gjør det når han ligger på siden... så føler det er en risiko å ta på natta... blir fort varmt å ha han inntil seg hele tiden også...
Du kan legge en liten pute eller teppe foran slik at det vil støtte lille når han ligger på siden.

Prøvd å gi ham Semper-dråper, altså melkesyrebakterier? Vår sliter også med mageknip, men deg hjelper veldig med dråper. I tillegg til at jeg løfter beina i «legge bleia under rumpa»-posisjon - da kommer det ofte promp.

Og legger jeg a over låret mitt med trykk på magen kommer det gjerne også promp. Også er det viktig med raping.

Et par forebyggende ting der, altså :)

Back
Topp