Smertefrie kynnere

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg har hatt kynnere siden engang i midten av andre trimester. De har ikke gjort noe vondt (med unntak da jeg stresset masse på jobben). Føler jeg har oftere kynnere nå enn tidligere, men de er fremdeles smertefrie. Har hele tiden sett for meg at kynnere kommer til å gjøre vondt på slutten av graviditeten, men så langt har jeg ikke merket noe. Noen erfaringer med dette?

Er det også sånn at masse vonde kynnere ofte gir en kortere/lettere fødsel?

Jeg har ingen anelse :P Men jeg føler at jeg har vondere kynnere nå enn det jeg har hatt tidligere.. magen strammer som bare det, og det er også oftere! Om dette fører til en lettere fødsel veit jeg ikke, men det hadde jo ikke gjort noe :P 

de sier jo at kynnere ikke skal gjøre vondt.

Jeg har det akkurat som deg. Hadde vonde kynnere siste uka jeg var på jobb, men etter jeg gikk i permisjon er de ikke vonde lenger. Kan være litt ubehagelig bare at magen blir så hard, men ikke noe smerter. 
Vet ikke om det har noe å si for fødsel. 

sånn jeg har fortsått er kynnere ubehagelige men ikke vonde.
kan godt hende jeg har forstått feil..

Har bare hørt om folk som klager over at kynnere gjør vondt, men mulig det blandes sammen med maserier? Jeg vet ikke, for har ikke hatt maserier.
Når kynnerene gjorde vondt/var ubehagelige, føltes det som om jeg hadde mensensmerter.

Jeg har hatt mye kynnere store deler av svangerskapet. Nå på slutten er de kraftigere og hyppigere. Ikke direkte vonde, men til tider veldig ubehagelige. Maserier/modningsrier derimot synes jeg kan være smertefulle.

Tror når man sier kynnere ikke er vonde er de sammenlignet med rier.. :-) og detter jo alltid forskjellig fra person til person.. Man har jo ikke like mens smerter heller.. Så kanskje litt hva man er vant med og?! Kynnere er jo sammentrekninger i livmoren sm gjør at den "øver" seg, så tror det er bra å ha mange, men de sier jo at den er noen som ikke merker kynnere engang... Så igjen,kjempe forskjellig :-)

synes det er vanskelig å skille selv - de skal jo heller ikke være regelmessige står det i "boka", men det er de hos meg.... gått jamnt siden igår, og idag hvert 7 minutt!
- ikke vonde, bare ubehagelige nok til å ikke få hvile/sove... samtidig var d slik jeg holdt på døgnet før det startet sist.... men det er jo lenge til termin, så regner med det bare er livmoren som trener... så lenge de ikke øker i intensitet/smerte....

Back
Topp