Smerte i urinrør/klitoris etter fødsel

Jente24år

Glad i forumet
etter fødsel så har jeg hatt litt smerte/ubehag når jeg tisser. Eller det er ikke når jeg tisser det er ubehag, men akkurat idet jeg er ferdig og trekker tilbake/stopper å tisse. Akkurat som når man gjør knipeøvelser. Men det er kun i forbindelse med urinering det gjør litt vondt i klitoris/urinrøret og området der.
Noen som har opplevd lignende?
Skal ta det opp med legen på 6 ukerskontroll om en uke.
 
Jeg hadde det i flere uker etter fødselen da jeg revnet litt ved klitoris og måtte sy 1 sting der..men det gikk over etterhvert.
 
Jeg hadde akkurat det samme! Slik du beskriver det! Jordmor sa at det kunne være bekkenløsning. Men jeg fant egentlig aldri ut hva det var. Sakte men sikkert gikk det over litt etter litt :)
 
Helt normalt. Det kommer ofte av at man faktisk har presset så hardt, og fått et traume på urinrøret, og klitoris (som går langt innover i kroppen, og faktisk kan endre stilling utvendig etter fødsel), men for de fleste går det over etterhvert.
Du vil få beskjed om å knipe, noe annet er det dessverre ikke å gjøre, såfremt du ikke har revnet der.
 
Helt normalt. Det kommer ofte av at man faktisk har presset så hardt, og fått et traume på urinrøret, og klitoris (som går langt innover i kroppen, og faktisk kan endre stilling utvendig etter fødsel), men for de fleste går det over etterhvert.
Du vil få beskjed om å knipe, noe annet er det dessverre ikke å gjøre, såfremt du ikke har revnet der.
Jeg hadde akkurat det samme! Slik du beskriver det! Jordmor sa at det kunne være bekkenløsning. Men jeg fant egentlig aldri ut hva det var. Sakte men sikkert gikk det over litt etter litt :)
Okei, det var igrunn betryggende. Da håper jeg det går over med tiden:) det har jo blitt bedre siden fødsel så...
har ikke revnet der...og jeg kniper hver dag :)
 
Jeg hadde akkurat det samme! Slik du beskriver det! Jordmor sa at det kunne være bekkenløsning. Men jeg fant egentlig aldri ut hva det var. Sakte men sikkert gikk det over litt etter litt :)

Samme her. Gikk over etter få uker om jeg ikke husker feil:)
 
Back
Topp