Smerte helvette :(

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg ammer en på 9 mnd! Har aldri hatt noe problemer med ammingen. Plutselig har jeg så innmari vondt på brysvortene når jeg ammer. Kjennes ut som piggtråd. Det er akkurat den samme følelsen som da jeg oppdaget at jeg var gravid (når vannstrålen traff puppene). Hva er dette for noe? Kan det være en betennelse? Puppene ser helt vanlig ut? Jeg har tatt graviditets test som var negativ.

Det kan være at huden rundt er sår. Bruker ofte å skje med meg. Tar ofte noen dager før jeg tydelig kan se at litt av huden er borte.

Kan det være sopp eller noe? Har ikke erfaring med det selv, men har sett her inne at det kan være et symptom, om jeg ikke tar feil.

Det kan være at huden rundt er sår. Bruker ofte å skje med meg. Tar ofte noen dager før jeg tydelig kan se at litt av huden er borte.

Samme her; den venstre puppen her blir periodevis sår - forferdelig vondt. Mistenker det kommer av at jeg slurver med liggestillingen til mini, og selv om han ligger feil kun 1 gang varer sårheten i flere dager. Kan ofte spore små kutt/sår rundt brystvorta når der skjer. Eneste som hjelper her er brystvortesalve og tålmodighet :/

Ville fått sjekket for sopp, det kan minne litt om piggtråd.

Høres ut som sopp, eller en bakteriell infeksjon. Det kjennes sånn ut, og er vondt som f. Legen tar prøve med bomullspinne, kom deg dit så fort som mulig :-) Lykke til og god bedring :)

Høres muligens ut som sopp.. hvordan ser brystvortene ut? Har hatt sopp med begge mine pga antiobiotikakur etter ks...
Blir sår, og brystvortene kan bli rødglinsende, spesielt etter amming...

Du burde også sjekke munnen til lille har tegn til sopp i munnen...

Prøv å smør med Canesten i noen dager.. kan trygt brukes under amming og trenger ikke vaskes av før amming, du merker stortsett bedring iløpet av noen dager om det er sopp....
Skulle du lure på noe er det bare å spørre, har virkelig fått kjørt meg når det gjelder puppeproblemer:p

Back
Topp