Smerte å redd for ny SA.

epplekikk

Betatt av forumet
Hei. Har igjenn havna me legen pga voldsome smerter og små blødninger.
Aner ikkje kor langt eg er på vei men en plass mellom 9 og 12 uker.
Va her sist mandag pga blødninger også men legen vil ikkje gjør Noke.
Eg ville han sku sende meg på sjukehuse å få det sikkeli sjekka men dei vil ikkje det :(
Er dette normalt? Hadde ikkje dere også ville blitt sjekka??? Eller er eg overhysterisk her??

Bestill privat ul om de ikke gir deg henvisning til sykehuset

Desverre så er det ingen rundt her som tar privat ul. Hvertfall ikkje etter et søk på Google

Er så dumt at leger skal oppføre seg så ulikt! Noen får hjelp med en gang og andre må heim og vente...
Føler med deg!

Hvis du har voldsomme smerter syns jeg du burde få en henvisning. Selv om man ikke får gjort noe så tidlig, kan det jo hende noe er galt og trenger oppfølging. Svangerskap utenfor livmoren f.eks. (Jeg vil ikke skremme deg, men fortell legen om denne faren. Legen til ei venninne av meg visste ikke en gang om faren ved et slikt svangerskap!) Jeg ville pressa den legen litt hvis jeg følte at noe var galt.

Bestille deg en time hos fastlegen, kanskje de kan sende deg videre? Hvordan smerter er det?

Hvis det er SA kan de jo ikke gjøre noe heller. Men det er dessverre mange leger som har dårlig peiling på svangerskap, jeg hadde vurdert å bytte lege hvis jeg ikke følte jeg ble ordentlig behandlet.

Hvor bor du? Sånn i forhold til privat UL.

Leste litt feil.. trodde du hadde vert hos legevakten.. neste gang du evt får vondt så ring legevakten med det samme, kanskje de kan sende deg på sjekk.

hei. Takk for mange råd, men svangerskap utenfor livmoren er det ikkje sei legen.
Var på legevakten ja da dei bare har legevakt her til neste mandag.
Men er liksom ikkje kjekt å gå heilt til neste mandag uten å vite =/

Kan besille legetime med fastlege(ska dit på mandag uansett) men flytter på onsdag til en annen del av lande så hjelper lite. =(
Får heller håpe å tru at legen har rett å at smertene er "uskyldige" Men er ikkje kjekt å gå slik =(

Ring føden direkte og snakk med de. Det gjorde jeg forrige gang og de tok meg inn for å betrygge meg. Selv om de er veldig klare på at de ikke kan gjøre noe, om det skulle gå galt

Back
Topp