Smelte sjokolade om til en annen form

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Vi skal snart ha barnebursdag her hjemme. Jeg lurer litt på å lage kjærligheter på pinne. Smelte om sjokolade og lage det om til kjærligheter.

Former har jeg kjøpt, så det er i boks :)

Men hvordan sjokolade bruker jeg? Jeg kan bare smelte om vanlig melkesjokolade? eller er det godt å blande noen?

Jeg har altfor mye fritid :P Så er altfor kreativ i barnebursdagene :) Alt er hjemmelaget og nøye planlagt :)

Smelt lys kokesjokolade m litt delfiafett. Da blir sjokoladen blank og fin.

Du kan fint smelte vanlig melkesjokoade, bare pass på at den ikke varmes over 55 grader. Kan bli ødelagt og kornete da. Æ bruke å "defroste" altså bruke laveste evt nest laveste tineprogram på microen og d går fint:)

Du kan bruke vanlig sjokolade, men da må den ikke bli for vsrm når du snelter den. Da blir den kornete... så det beste er og bruke sjokolade som egner seg til smelting;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kanskje en ide å bruke frukt på pinnen, for så å dyppe i sjokoladen? Jordbær og kiwi bla smake heeelt nydelig lammi frukt:)

Du kan bruke all slags sjokolade, melkesjokolade eller kokesjokolade. Du varmer det i vannbad - men ikke rør rundt før sjokoladen er smeltet, da blir den kornete. Ang at sjokoladen skal stivne igjen så tror jeg det er lurt å ha i litt delfiafett...

Kanskje en ide å bruke frukt på pinnen, for så å dyppe i sjokoladen? Jordbær og kiwi bla smake heeelt nydelig lammi frukt:)

Det skal vi også ha:) Men takk for tips.

Vi skal også ha kjærlighet på pinne (lager drops oppskrift og legger i formene med pinner), tenkte også å ha en sjokolade variant :)

Du kan bruke all slags sjokolade, melkesjokolade eller kokesjokolade. Du varmer det i vannbad - men ikke rør rundt før sjokoladen er smeltet, da blir den kornete. Ang at sjokoladen skal stivne igjen så tror jeg det er lurt å ha i litt delfiafett...

Takk for tips :)
Skal smelte i varmebad :)

Melkesjokolade/kokesjokolade, en spiseskje med delfiafett i en tykkbunnet kjele funker bra :) Jeg pleier å bruke en litt stor sprøyte for å dra opp sjokoladen før jeg spruter det ut i formene :)

Jeg smelter helst sjokolade i micro. Bruker tupperware med lokk på, og rører i det ca hvert 20. sekund til det er flytende. Har gjort slik for å dyppe kjeks og godteri i f.eks, funker veldig fint det.

Vannbad har jeg dårlig erfaring med, har opplevd å ødelegge sjokoladen så det gidder jeg ikke.

Back
Topp