Smarttelefon rundt barna

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg er så lei av å se mannen sitte og taste på mobiltelefonen! Eldstejenta sitter og leker og lillegutt ligger for seg selv og stirrer i taket. Mannen sitter der passivt og trykker på telefonen. Jeg ble sint her en dag og ba han legge den bort. Jeg syns telefonene har blitt et kjempe problem. I påsken var vi samlet hele familien på hytta. Alle satt og tastet på hver sin mobil. Ingen pratet sammen. Det er så tragisk. Jeg har lært meg å kun sitte og taste når jeg er helt alene. Men når barna er tilstede så legger jeg bort telefonen.
Måtte bare få det ut :p

Jeg er så lei av å se mannen sitte og taste på mobiltelefonen! Eldstejenta sitter og leker og lillegutt ligger for seg selv og stirrer i taket. Mannen sitter der passivt og trykker på telefonen. Jeg ble sint her en dag og ba han legge den bort. Jeg syns telefonene har blitt et kjempe problem. I påsken var vi samlet hele familien på hytta. Alle satt og tastet på hver sin mobil. Ingen pratet sammen. Det er så tragisk. Jeg har lært meg å kun sitte og taste når jeg er helt alene. Men når barna er tilstede så legger jeg bort telefonen.
Måtte bare få det ut :p
Helt enig, det har blitt altfor mye/vanlig !er nok ikke perfekt sjøl, spesielt når eldste jenta ser barne TV og minsten sover så liker jeg å "koble av" med tlf. Men ellers er jeg veldig bevisst . Og det der med å trøkke på tlfen når man er i familiesammenkomster o.l - blæ! Hva skjedde med å snakke sammen? Face to face?

Her skal vi prøve å legge tlf på en kommode når eldstemann kommer hjem.. jeg føler jeg ligger mest på tlf når babyen sover på meg, slik som nå.. men vet at jeg og har en tendens til å trykke på den unødvendig mye til tider...
Når vi er på hytta er vi spise heldig at vi har dårlig dekning og nesten aldri nett, så da er det ikke så mye å gjøre på tlf gleder meg til vinteren er satt inn for fullt og vi tar i bruk hytta igjen.. vel og merke når sola er tilbake, slik at det er dagslys.. er ikke der nå pga dårlig vei når det er så bløtt ute..

Liker at denne tråden er her. Som en påminner om å legge bort telefonen. Mobilen kommer alt for ofte frem mens jeg ammer. Prøver å la den ligge etter et storesøster kommer hjem fra Bhg til hun legger seg. Men plutselig så er den i hendene mine uten at jeg tenker meg om!:o

Jeg har begynt å legge mobilen på hylla hjemme. Lar bare lyden stå på itilfelle noen ringer eller sender melding. Bruker kun mobilen som underholdning når jeg er alene eller ammer. Merker at mobilen må ligge utenfor rekkevidde. Hvis ikke blir fristelsen til å trykke for stor :p

Jeg har begynt å legge mobilen på hylla hjemme. Lar bare lyden stå på itilfelle noen ringer eller sender melding. Bruker kun mobilen som underholdning når jeg er alene eller ammer. Merker at mobilen må ligge utenfor rekkevidde. Hvis ikke blir fristelsen til å trykke for stor :p
Hehe...tar meg selv i å åndsfraværende ta mobilen når jeg ammer. Kommer på hva jeg holder på med og slipper den igjen:p Får så dårlig samvittighet når lille ser opp på meg og jeg taster på mobilen:(

Hehe...tar meg selv i å åndsfraværende ta mobilen når jeg ammer. Kommer på hva jeg holder på med og slipper den igjen:p Får så dårlig samvittighet når lille ser opp på meg og jeg taster på mobilen:(
Fordelen med den tungvinte ammestillingen jeg bruker er at lille ser ikke opp men rett fram. Så han ser ikke mobilen :p Men det hender at jeg spiller candy crush og ikke merker at han er ferdig å die. Da ligger han og stirrer opp.

Back
Topp